ကြၽန္ေတာ္သည္ ေရွးေဟာင္းသမုိင္းဝင္
က်ဳိက္ေခါက္ေစတီေတာ္သုိ႕ ဘုရားဖူးသြားသည့္အခါတုိင္း သန္လ်င္ၿမိဳ႕ဦးရွိ
ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ကုန္းေပၚတြင္ တည္ထားေသာ ေရွးေဟာင္းသမုိင္းဝင္ ဆုေတာင္းျပည့္
ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ လြမ္းေစတီကုိ လွမ္း ေမွ်ာ္ ၾကည့္ရင္း
လြမ္းသလို ေဆြးသလို ျဖစ္မိေသာ္လည္း အျမင့္ကုိ မတက္ ခ်င္ေသာေၾကာင့္
တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚသုိ႕ မေရာက္ခဲ့ပါ။
သန္လ်င္ၿမိဳ႕ဦးရွိ ရွင္ေမြ႕ႏြန္းကုန္း
သည္ ၉၉ ေပျမင့္ၿပီး သစ္ပင္မ်ား ရွင္သန္ေပါက္ေရာက္ေနသျဖင့္ ဥာဏ္ ေတာ္ ၅၄
ေပျမင့္ေသာ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ လြမ္းေစတီကုိ အျပည့္အဝ မျမင္ရဘဲ
ငွက္ေပ်ာဖူးႏွင့္ ထီးေတာ္ကိုသာ တစ္ပုိင္းတစ္စ ျမင္ရ ပါသည္။
ယခုတစ္ေခါက္တြင္လည္း ကြၽန္ေတာ္သည္ ဘြဲ႕ေတာ္တြင္ 'က်ဳိက္' ပါေသာ
ဘုရားေစတီမ်ားကုိ ဖူးရန္ စိတ္ထက္သန္ေနသျဖင့္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္းေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္
လြမ္းေစတီကုိ တက္ဖူးရန္ မရည္ရြယ္ခဲ့ပါ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္စီးလာေသာ
ေက်ာက္တန္း ကားႀကီးက ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ဘုရားကုန္းအနီးရွိ ဓာတ္ဆီဆိုင္သုိ႕
ေကြ႔ဝင္ၿပီး ဆီျဖည့္သျဖင့္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ လြမ္းေစတီကုိ မ
ေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဖူးခဲ့ရပါသည္။
ေတာင္ေျခမွ ရင္ျပင္ေတာ္အထိ
အုတ္ေလွကားထစ္ေလးမ်ား ေကြ႔ဝုိက္၍ တည္ေဆာက္ထားပံုမွာ တက္ခ်င္စရာျဖစ္ေနၿပီး
ဧည့္သည္မ်ားကုိ လာပါ၊ တက္ပါ၊ ဘုရားဖူးပါဟု ဖိတ္ေခၚေနသလို ထင္မိပါသည္။
ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ဘုရားကုန္းႏွင့္ အနီးဆံုးေနရာ သုိ႔ ေရာက္ေနခ်ိန္တြင္
ေတာင္ကုန္းေပၚ မတက္လွ်င္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ ေယာင္လြမ္းေစတီကုိ
ကြၽန္ေတာ္ ဖူး ေျမာ္ကန္ေတာ့ခြင့္ ရမည္မဟုတ္ပါ။ ထုိ႕ေၾကာင့္
တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ် မဖူးဖူးေသာ လြမ္းေစတီကုိ ဖူးရန္
တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်မတက္ဖူးေသာ ေတာင္ ကုန္းေပၚသုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ တက္ခဲ့ပါသည္။
လြမ္းေစတီေတာင္ေပၚသုိ႕ တက္ေသာ အုတ္ေလွကားထစ္ စုစု ေပါင္း ၇၆ ထစ္ ရွိေၾကာင္း
မွတ္သား ခဲ့ရပါသည္။
ေတာင္ကုန္းေပၚသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ေရွးေဟာင္း
သမိုင္းဝင္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ လြမ္းေစ တီကုိ
ေရႊေရာင္တဝင္းဝင္းျဖင့္ ဖူးေတြ႔ရပါသည္။ ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ ေျမညႇိ၍
ေက်ာက္ျပားမ်ား ခင္းထားသျဖင့္ ရင္ျပင္ေတာ္ မက်ယ္ဝန္းေသာ္လည္း
ဘက္စံုျပဳျပင္မြမ္းမံထားသျဖင့္ ဇရပ္၊ တန္ေဆာင္း၊ သိမ္၊ ေက်ာင္း မ်ားျဖင့္
ျပည့္စံုစည္ကားေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သ ည္ ျမန္ မာ့သမိုင္းတြင္
အလြန္ထင္ရွားေသာ ရွင္ေမြ႕ႏြန္းမင္းသမီးေလးႏွင့္ ပတ္ သက္သည့္ လြမ္းေစတီကုိ
ထုိေန႕က ပထမအႀကိမ္ ဖူးရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ လြမ္းေစတီ၏
ထူးျခားခ်က္မွာ ပံုေတာ္ ေၾကာ့ရွင္းသြယ္လ်ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ရန္ေစတီမ်ားသည္လည္း ပင္မေစတီ ေတာ္နည္းတူ ေၾကာ့ရွင္းသြယ္လ်ပါသည္။
ရင္ျပင္ေတာ္ က်ဥ္းသျဖင့္ ေစတီကုိ ထုထည္ႀကီးမားစြာ မတည္ဘဲ ရင္ျပင္ေတာ္ႏွင့္
လိုက္ဖက္စြာ တည္ ထားျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ယခုအခ်ိန္ တြင္ ေရႊသကၤန္း
ဝင္းလက္ေတာက္ပ စြာ ဖူးျမင္ရေသာ လြမ္းေစတီသည္ မူလက ကုိးေတာင္ျပည့္ေစတီငယ္
ေလးျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဆရာေတာ္ ဦးသီလႏွင့္ေဆြေတာ္ မ်ဳိးေတာ္မ်ားက အဆင့္ဆင့္
မြမ္းမံျပဳျပင္ တည္ထားခဲ့ေၾကာင္း သိ ရပါသည္။
ရွင္ေမြ႕ႏြန္းေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္
လြမ္းေစတီသည္ ေတာင္ကုန္းျမင့္ေပၚတြင္ တည္ထားသျဖင့္ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္တြင္
တိုက္ခတ္ေသာ နာဂစ္မုန္တုိင္းဒဏ္ကုိ အျပင္းအထန္ ခံခဲ့ရပါသည္။
မုန္တိုင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ေစတီေတာ္၏ ပန္းလည္တုိင္ ေကာက္ေကြးကာ ထီး ေတာ္
ယိမ္းယိုင္ၿပီး ရန္ေစတီအခ်ဳိ႕လည္း ပ်က္စီးသြားခဲ့ပါသည္။
ရွင္ေမြ႔ႏြန္းလြမ္းေစတီသည္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ အမွတ္ ၁ ေရနံခ်က္စက္႐ံုဝင္း
အတြင္း၌ တည္ရွိသျဖင့္ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနက ဦးေဆာင္၍ ျပဳျပင္ခဲ့ၿပီး
ေတာင္နံရံပတ္လည္တြင္ ကြန္ကရစ္ေျမထိန္းနံရံႀကီး တည္ေဆာက္လွဴဒါန္းခဲ့ေၾကာင္း
သိရပါသည္။ ဘက္စံုျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လတြင္
ၿပီးစီး သျဖင့္ ႏုိဝင္ဘာ ၁၂ ရက္တြင္ ဘုရားအေနကဇာတင္ပြဲ
က်င္းပႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ကမၸည္းေက်ာက္ စာကုိ ဖတ္ခဲ့ရပါသည္။
ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္
လြမ္းေစတီတည္ထားေသာ ဘုရားကုန္းသည္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ဦးတြင္ တသီးတျခား
တည္ရွိသည့္ ေတာင္ ကုန္းျဖစ္သျဖင့္ သန္လ်င္တံတားႀကီး အပါအဝင္ ပတ္ဝန္းက်င္
႐ႈခင္းမ်ားကုိ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ကာ လြမ္းမိုးေစြႏုိင္ ေသာေနရာ ျဖစ္ ပါသည္။
ထုိေနရာ တြင္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း အထိမ္းအမွတ္ တည္ထားသည့္ ေစတီေတာ္ကုိ ရွင္
ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ လြမ္းေစတီ ဟု ဘြဲ႕ေတာ္ ဆက္ကပ္ထားျခင္းမွာ လည္း
အလြန္သင့္ျမတ္သည္ဟု ထင္ မိပါသည္။
ရွင္ေမြ႕ႏြန္းမင္းသမီးေလး၏ ဘဝသည္
အလြန္ထူးျခားဆန္းၾကယ္သျဖင့္ မယံုခ်င္လွ်င္ ပံုျပင္ဟု ထင္ႏုိင္ေသာ္လည္း
မယံု၍ မျဖစ္ေသာ သမိုင္း ေနာက္ခံ အခ်စ္ဇာတ္လမ္း၊ အလြမ္း ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာ့သ မုိင္း ေရွးဦးပုိင္ကာလမ်ားတြင္ ေပၚ ထြန္းခဲ့ေသာ
သမုိင္းဇာတ္လမ္းမ်ား အလြန္ထူးျခား ဆန္းၾကယ္သျဖင့္ ပညာရွင္တို႕က
သမုိင္းမစ္သ္- ၾပအ့ ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါ သည္။ သမိုင္း မစ္သ္ဟူသည္မွာ
သမိုင္းပံုရိပ္မ်ား လႊမ္းမိုးေနေသာ္လည္း တကယ္မရွိ ေသာ ယံုတမ္းစကား၊
ဒ႑ာရီမ်ား ျဖစ္သည္ ဟု ဖြင့္ဆိုၾကပါသည္။ ရွင္ ေမြ႕ႏြန္း မင္းသမီးေလး၏ ဘဝဇာတ္
လမ္းသည္ ဒ႑ာရီဆန္ေသာ္လည္း ေက်ာ႐ိုးခုိင္မာသျဖင့္ မစ္သ္ဟု မထင္ဘဲ
သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ဟု ထင္သူမ်ား ရွိပါသည္။ မစ္သ္သည္ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္အိမ္
ႀကီးမားခုိင္ခန္႕ၿပီး ဇာတ္ ေကာင္မ်ား အသက္ဝင္ေနသျဖင့္ မွန္ ကန္သည္ဟု
ထင္ရေသာ္လည္း သက္ေသျပရန္ အေထာက္အထား ရွားပါးသည္ဟု ပညာရွင္မ်ား ဖြင့္ဆို
ၾကပါသည္။
ျမန္မာ့သမုိင္း၏အစသည္ ဒ႑ာရီမ်ား၊
ပံုျပင္မ်ား၊ မစ္သ္မ်ားေပၚတြင္ အေျခခံသျဖင့္ မစ္သ္မ်ားကုိ ပစ္ပယ္ထား၍
မရႏုိင္ ပါ။ ေက်ာက္စာ၊ ေပစာမ်ား မေပၚမီေခတ္က အျဖစ္အပ်က္မ်ား
ယခုတိုင္ရွင္သန္ေနျခင္းမွာ သမုိင္းမစ္သ္မ်ား၏ေက်း ဇူးေၾကာင့္ ျဖစ္ ပါသည္။
ေရွးေဟာင္းသမုိင္း သုေတသီမ်ားသည္ သမိုင္းမစ္သ္မ်ားကုိ စနစ္တက်
ေလ့လာစူးစမ္းကာ သ မိုင္းျမႇဳပ္ကြက္မ်ားကုိ ေဖာ္ ထုတ္ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။
ရွင္ေမြ႕ႏြန္ မင္းသမီးေလး၏ ဇာတ္လမ္းသည္ ဒ႑ာရီဆန္ေသာ္လည္း
သမိုင္းဝင္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ သမိုင္း ဝင္ ေနရာ မ်ား ပါဝင္သျဖင့္ အမွန္ တကယ္
ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္ဟု ယံုမည္ ဆိုလွ်င္ ယံုႏုိင္ပါသည္။ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း
မင္းသမီးေလး၏ ဇာတ္လမ္းတြင္ အေထာက္အထားမရွိဟု မေျပာႏုိင္ပါ။ သန္လ်င္
က်ဳိက္ေခါက္ေစတီေတာ္ သည္ သန္လ်င္ေဒသတစ္ခြင္တစ္ျပင္ ၌ ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ
သမိုင္းမစ္သ္မ်ား၏ အေထာက္အထား သမိုင္းမွတ္တုိင္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။
ရွင္ေမြ႕ႏြန္းမင္းသမီးေလးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သမုိင္း မစ္သ္မ်ားအေၾကာင္း ဤလြမ္း
ေစတီေလးကလည္း ဖြဲ႕ဖြဲ႕ႏြဲ႕ႏြဲ႕ စီကာ ပတ္ကံုး ေျပာျပႏုိင္သည္ဟု ကြၽန္ ေတာ္
ယံုၾကည္ပါသည္။
သခ်ဳႋင္းတြင္ ေမြးဖြားသျဖင့္ ၿမိဳ႕ ျပင္၌
တစ္ပင္တုိင္ျမနန္းႏွင့္ စံေနရသည့္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္းမင္းသမီးေလးႏွင့္
ဥကၠလာပမင္းႀကီး၏ သားေတာ္ မင္းနႏၵာတို႔ ေမတၱာသက္ဝင္သည့္ ခ်စ္ပံုျပင္သည္
အလြန္ထူးဆန္းၿပီး ကမၻာေပၚရွိ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမ်ားအနက္ ဆြတ္ပ်ံ႕ ဖြယ္
အေကာင္းဆံုးဇာတ္လမ္း ျဖစ္သည္ဟု ေျပာႏုိင္ပါသည္။ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးသည္ မယ္တစ္ရြာ
ေမာင္တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း မင္းနႏၵာ က ငမိုးရိပ္မိေက်ာင္းႀကီးစီးကာ
ျမစ္ကုိျဖတ္ၿပီး ရွင္ေမြ႕ႏြန္းကုိ ေတြ႕ဆံု ခဲ့ပါသည္။ ကမၻာေက်ာ္ အခ်စ္ဇာတ္
လမ္းမ်ားတြင္ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးဆံုရန္အတြက္ ယာဥ္မ်ဳိးစံု စီးခဲ့ေသာ္လည္း
မိေက်ာင္းစီး၍ ျမစ္ျပင္ကို ျဖတ္ကူးသူမွာ မင္းနႏၵာတစ္ဦးတည္းသာ ရွိ ပါသည္။
ငမိုးရိပ္ မိေခ်ာင္းႀကီးသည္ မင္းနႏၵာ၏ စီးေတာ္ယာဥ္အျဖစ္ အဓိကအခန္းမွ
ပါဝင္ခဲ့သျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး ငမိုးရိပ္ မိေက်ာင္းႀကီးကုိ
မေမ့ႏုိင္ၾကပါ။
မင္းနႏၵာသည္ ဥကၠလာပမင္းႀကီးက
မည္သုိ႔ပင္တားေစကာမူ ခ်စ္သူ ရွင္ေမြ႕ႏြန္းမင္းသမီးေလးထံ
ပံုမွန္သြားခဲ့ပါသည္။ တစ္ေန႔ တြင္ ျမစ္ျပင္ကို ျဖတ္ကူးေနစဥ္ ငမိုးရိပ္၏
ရန္သူေဟာင္း မိေက်ာင္းမတစ္ေကာင္က ဦးေဆာင္တိုက္ခိုက္သျဖင့္ ငမိုးရိပ္က
မင္းနႏၵာ ကို ငံုကာ ဒဂံုဘက္ကမ္းသုိ႕ ကူးေျပးပါသည္။ သုိ႕ေသာ္လည္း အသက္႐ွဴမဝ၍
မင္းနႏၵာ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါသည္။ ထုိသတင္းကုိ ၾကားေသာအခါ သန္လ်င္ဘက္ကမ္းမွ
ေမွ်ာ္ေနေသာ ရွင္ေမြ႕ႏြန္းမင္းသမီးေလး ရင္ကြဲနာက်ကာ ေသဆံုးသြားခဲ့ပါသည္။
မင္းနႏၵာႏွင့္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္းတို႕၏ အေလာင္းမ်ားကုိ တစ္ေန႕တည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း
မီးသၿဂႋဳဟ္ေသာအခါ ဒဂံုမွတက္လာေသာ မီးခိုးမ်ားႏွင့္ သန္လ်င္ မွ တက္လာေသာ
မီးခိုးမ်ား ျမစ္လယ္ ေကာင္းကင္ယံတြင္ ထူးဆန္းစြာ ေပါင္းဆံုသြားသည္ဟု
သားစဥ္ေျမးဆက္ မွတ္သားခဲ့ရပါ သည္။ ခ်စ္သူ ႏွစ္ဦး ေသကြဲကြဲေသာ္လည္း
မီးခိုးမ်ား ေကာင္းကင္တြင္ ေပါင္းဆံုသြားျခင္း သည္ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး၏
စစ္မွန္ေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ ေဖာ္ညႊန္းေနသည္ဟု စာေရးဆရာတို႕က
တင္စားေရးဖြဲ႕ ၾကပါသည္။ မင္းနႏၵာ၏ ခမည္းေတာ္ ဥကၠလာပမင္းႀကီး သည္
ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး၏ မူလဒါယကာျဖစ္လွ်င္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း၊
မင္းနႏၵာဇာတ္လမ္းသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅ဝဝ ေက်ာ္ေနၿပီ ဟု ေျပာႏုိင္ပါသည္။
ရွင္ေမြ႕ႏြန္း၊ မင္းနႏၵာဇာတ္လမ္းသည္
အလြန္ေရွးက်ေသာ သမုိင္းမစ္သ္ျဖစ္သျဖင့္ အမည္မတူျခင္း၊ တိုင္းျပည္မတူျခင္း
ရွိေသာ္ လည္း သမုိင္းမစ္သ္တစ္ခုကုိ အေထာက္အထား အကိုးအကားမ်ားျဖင့္
စိစစ္လွ်င္ သမုိင္းမစ္သ္၏ရသပ်က္သြား ႏိုင္ပါသည္။ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း၊
မင္းနႏၵာႏွင့္ ငမိုးရိပ္မိေက်ာင္းႀကီးတို႕၏ သံုးပြင့္ဆိုင္ဇာတ္လမ္းတြင္
သကၠရာဇ္ အေရးမႀကီးသလို ၿမိဳ႕အမည္၊ လူအမည္ မ်ားသည္ အေရးမႀကီးပါ။
သမိုင္းမစ္သ္တြင္ ေက်ာက္စာ၊ ေပစာႏွင့္ အိုးျခမ္းပဲ့မ်ား၊ ေဆးတံေဟာင္းမ်ား
ပါဝင္ရန္ လည္း မလိုအပ္ပါ။ သမုိင္းမစ္သ္တြင္ ပံုျပင္ဆန္တာ၊ ဒ႑ာရီဆန္ေသာအျဖစ္
အပ်က္မ်ား ပါဝင္သည္မွာ ထံုးစံျဖစ္ သျဖင့္ ထိုထံုးစံကုိ မဖ်က္ဘဲ ေရွးျမန္
မာႀကီးမ်ား ေပးခဲ့ေသာ ရသကုိ ပက တိအတိုင္း ခံစားသင့္သည္ဟု ကြၽန္ ေတာ္
ယံုၾကည္ပါသည္။
ႏုိင္ငံတုိင္း လူမ်ဳိးတုိင္းတြင္
ဆြတ္ပ်ံ႕ၾကည္ႏူးဖြယ္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ရွင္ေမြ႕ႏြန္း၊
မင္းနႏၵာဇာတ္လမ္းက အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး အားလံုးထက္သာသည္ဟု ေျပာႏုိင္ပါသည္။
သခ်ဳိႋင္းတြင္ ေမြးသ ျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပင္တြင္ တစ္ပင္တုိင္ျမနန္း ႏွင့္ စံရေသာ
မင္းသမီးေလး အျခား ႏုိင္ငံတြင္ မရွိပါ။ ဧရာမ မိေက်ာင္း ႀကီးစီး၍
ျမစ္ျပင္က်ယ္ကုိ ကူးေသာ မင္းသားမွာ မင္းနႏၵာတစ္ေယာက္ တည္း ရွိပါသည္။
ခ်စ္သူႏွစ္ဦး ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ မီးသၿဂႋဳဟ္ေသာအခါ မီးခိုးလံုးႀကီးႏွစ္ခု
ေကာင္းကင္ယံတြင္ ေပါင္းဆံုသြားပံု ဇာတ္သိမ္းခန္းကုိ မည္သည့္စာေရးဆရာမွ
ေရးႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။
ရွင္ေမြ႕ႏြန္း၊ မင္းနႏၵာတို႕၏
အခ်စ္ဇာတ္လမ္းသည္ ေက်ာက္စာအ ေထာက္အထား မရွိေသာ္လည္း ကြၽန္ ေတာ္တုိ႕၏
ႏွလံုးသားတြင္ ယခုတိုင္ စြဲထင္က်န္ရစ္ေနေသာ ဂႏၳဝင္အခ်စ္ဇာတ္လမ္း ျဖစ္ပါသည္။
ထုိအခ်စ္ ဇာတ္လမ္းသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႕၏ ဘိုး ဘြားမိဘ မ်ား အစဥ္အဆက္
ေျပာခဲ့ေသာ ဇာတ္လမ္း ျဖစ္သျဖင့္ အေထာက္အထား မရွိေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔
ယံုခဲ့ပါသည္။ ထုိမွ် ထူးျခား ဆန္းၾကယ္ေသာ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းကုိ တခုတ္တရ
ေျပာျပခဲ့သည့္ မိဘဘိုး ဘြားမ်ားကုိလည္း အလြန္ေက်းဇူး တင္မိပါသည္။ ျမန္မာ
လူမ်ဳိးတုိ႔၏ အသည္းႏွလံုးတြင္ စြဲထင္ေနေသာ ရွင္ ေမြ႕ႏြန္း၊
မင္းနႏၵာဇာတ္လမ္းသည္ အလြန္႐ိုးသားၿပီး အလြန္အျပစ္ကင္း သည္ဟု ကြၽန္ေတာ္တုိ႕
ယံုၾကည္ပါ သည္။ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း၊ မင္းနႏၵာဇာတ္ လမ္းသည္ သမုိင္းမစ္သ္
ေပၚထြန္းခဲ့သည့္ ေနရာေဒသတြင္ တည္ထား ေသာ ဘုရားေစတီမ်ား ျဖစ္သည္ဟု မေျပာဘဲ
သမိုင္းျဖစ္ရပ္မွန္ဟုသာ ေျပာခ်င္စိတ္ ေပၚမိပါသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေပၚထြန္းခဲ့သည့္
သမိုင္းမစ္သ္မ်ား မည္မွ်ပင္ ပံုျပင္ဆန္ ေသာ္လည္း၊ မည္မွ်ပင္ ဒ႑ာရီဆန္
ေသာ္လည္း အလြယ္ တကူ ပစ္ပယ္၍ မရျခင္းမွာ ထုိသမုိင္းမစ္သ္ ေပၚထြန္းခဲ့ သည့္
ေနရာဒေသတြင္ တည္ထား ေသာ ဘုရားေစတီမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ ပါသည္။
ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက တည္ထားခဲ့ၿပီး ယခုတုိင္ ရွိေနေသာ ဘုရားေစတီမ်ားသည္
သမုိင္းသက္ ေသမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ေႏွာင္းေခတ္လူမ်ားသည္
ရွင္ေမြ႕ႏြန္း၊ မင္းနႏၵာဇာတ္လမ္းကုိ ဒ႑ာရီဆန္သည္ဟုဆိုကာ
ပစ္ပယ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ လြမ္းေစတီကုိ ပစ္ပယ္၍
မရႏုိင္ပါ။ ရွင္ေမြ႕ ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ လြမ္းေစတီကုိ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္
ကန္ေတာ့သူတုိင္း သည္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း၊ မင္းနႏၵာကုိ အမွတ္ ရႏုိင္ပါသည္။
ျမစ္ျပင္က်ယ္ကုိ ျဖတ္ ကူးေနေသာ ဧရာမ မိေက်ာင္းႀကီး ငမိုးရိပ္ကုိလည္း
ျမင္ေယာင္ႏုိင္ပါသည္။ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္ ေစတီေတာ္
ရင္ျပင္ေပၚသုိ႕ ပထမ အႀကိမ္ ေရာက္ ရွိလာေသာ ကြၽန္ေတာ္သည္ ရွင္ေမြ႕ႏြန္း၊
မင္းနႏၵာတို႕၏ ဆြတ္ပ်ံ႕ေၾကကြဲဖြယ္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္း ကုိ ထူးထူးျခားျခား သတိရ
မိေၾကာင္း ဝန္ခံပါသည္။
ဘသန္းတင္
No comments:
Post a Comment