Sunday 12 July 2015

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္လာမယ့္၊ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္

 တန္ဖိုးမွ်တႏွင့္ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္းေၾကာင့္ အေျခခ်ေနထိုင္သူမ်ားကာ စည္ကားလာေသာ ဒဂုံဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ အိမ္ရာတစ္ခုျဖစ္ေသာ၊ယုဇနဥယ်ာဥ္အိမ္ရာကို ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ျမန္မာတိုင္း(မ္)တန္ဖိုးမွ်တႏွင့္ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာမ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္းေၾကာင့္ အေျခခ်ေနထိုင္သူမ်ားကာ စည္ကားလာေသာ ဒဂုံဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ အိမ္ရာတစ္ခုျဖစ္ေသာ၊ယုဇနဥယ်ာဥ္အိမ္ရာကို ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ျမန္မာတိုင္း(မ္)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နယ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီႏွင့္
ၿမိဳ႕ျပႏွင့္အိမ္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဌာန က တန္ဖိုးမွ်တႏွင့္ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာမ်ား တည္ေဆာက္ေပး
လ်က္ရွိၿပီး တန္ဖိုးနည္း အိမ္ရာအမ်ားစုကုိမူ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕သစ္တြင္ စုစည္းတည္ေဆာက္
ထားသည္ကို ေတြ႕ရ ျခင္းေၾကာင့္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕သစ္ကို ယခု အခ်ိန္တြင္ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ
ၿမိဳ႕ေတာ္ဟုပင္ သတ္မွတ္လာႏုိင္ေၾကာင္း အိမ္ရာလုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာသည္။
"တျခားၿမိဳ႕သစ္ေတြမွာ လံုးခ်င္းအိမ္ရာ ေတြ အ၀ယ္မ်ားတုန္းကတည္းက ဒဂံု ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕သစ္မွာ
အိမ္ရာေတြကိုပဲ အ၀ယ္ မ်ားခဲ့တယ္။ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းမွာ လံုးခ်င္းအိမ္ရာ ေတြရွိေပမယ့္ နည္းတယ္။
သံုးထပ္ျမင့္အိမ္ရာ ေတြ၊ ငါးထပ္ျမင့္အိမ္ရာေတြပဲ မ်ားတယ္။ ၿမိဳ႕သစ္ျဖစ္ေတာ့ အိမ္တန္ဖိုးလည္း
သိပ္မမ်ား ေတာ့ အေျခခ်ေနထိုင္မယ့္သူေတြက ေနဖို႔ ၀ယ္ၾကတယ္"ဟု သစၥာအိမ္ျခံေျမ
အက်ဳိးေဆာင္ ေဒၚသူဇာေမက ေျပာသည္။
ၿမိဳ႕ထဲဧရိယာႏွင့္ နီးကပ္ေသာ္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ သိပ္မစည္
ကားခဲ့ေသာ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္ သည္ ယခုခ်ိန္တြင္ ကားလမ္းမ်ားလည္း ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး
အျခားၿမိဳ႕နယ္မ်ားသို႔ ေျပးဆြဲေနေသာ အမ်ားသံုးယာဥ္မ်ားလည္း အမ်ားအျပားရွိလာၿပီး ၿမိဳ႕လယ္သို
႔ တစ္နာရီ ခန္႔ျဖင့္ အေရာက္သြားႏုိင္သည့္အတြက္ သြားလာေရးအဆင္ေျပေသာ ၿမိဳ႕သစ္တစ္ခု
ျဖစ္လာခဲ့သည္။
"ဒဂံုဆိပ္ကမ္းကေန ၄၅ မိနစ္ေလာက္ လိုင္းကားစီးရင္ကုိ ၿမိဳ႕ထဲကိုလာလို႔ရတယ္။ ကားပိတ္
ရင္ေတာ့ တစ္နာရီေလာက္ၾကာ တယ္။ သူ႕ထက္အရင္ၿမိဳ႕တည္တဲ့ ရန္ကင္းတုိ႔၊ ေတာင္ဥကၠလာ
တို႔၊ သယၤန္ကြ်န္းတို႔ထက္ေတာင္ ၿမိဳ႕ထဲဧရိယာနဲ႔ပိုနီးေတာ့ သြားလာ ေရးလည္း အဆင္ေျပလာၿပီး
ၿမိဳ႕ထဲမွာအလုပ္ လုပ္ရတဲ့၀န္ထမ္းေတြ အေနမ်ားၾကတယ္။ တိုက္ခန္းေတြ အေဆာက္မ်ားလာၿပီး
စည္လာ ေတာ့ ေနထိုင္ခ်င္သူေတြ ပိုစိတ္၀င္စားလာၾကတယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။
အိမ္ျခံေျမအၾကံေပး ဦးေအာင္မင္းက လည္း "အရင္က ဒဂံုေလးၿမိဳ႕နယ္မွာ ေျမာက္ဒဂံုက
ပိုစည္ေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာ အိမ္ရာသစ္ အမ်ားစုကုိ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕သစ္မွာ တည္ေဆာက္
လာခဲ့လို႔ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေလးခုမွာ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းက ပိုစည္လာႏုိင္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရပါတယ္။
အခုေဆာက္ၿပီးသေလာက္ အိမ္ရာသစ္ေတြနဲ႔ေတာင္ ဒီေလာက္ ၿမိဳ႕က စည္ပင္လာၿပီး
ေနထိုင္မယ့္သူေတြမ်ားလာခဲ့ေတာ့ ေနာက္ထပ္လည္း အိမ္ရာသစ္ေတြထပ္ေဆာက္မယ္
ဆိုရင္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းက ထင္ မွတ္မထားေလာက္ေအာင္ကို စည္ကားတဲ့ ၿမိဳ႕သစ္တစ္ခု
ျဖစ္လာမွာပါ"ဟု ေျပာသည္။ ႏိုင္ငံအမ်ားစုတြင္ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ မ်ားကုိ စုစည္းတည္ေဆာက္
ထားေသာ တန္ဖိုး နည္းအိမ္ရာၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားရွိၿပီး ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕သစ္သည္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ၏
တန္ဖိုး နည္းအိမ္ရာ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခုျဖစ္လာႏုိင္မည္ ဟု ဆာဗာနားႏုိင္ငံတကာအိမ္ျခံေျမအက်ဳိး
ေဆာင္ ဒုတိယဥကၠ႒ Ms.Gidgetekena က ေျပာသည္။
"ႏုိင္ငံတိုင္းမွာ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတြ ရွိခဲ့တယ္။ စကၤာပူမွာ ဘူခစ္မယ္ ရာဆာဗာနားတို႔၊
မေလးရွားမွာဆိုလည္း ဘန္ဒါကပ္စူရာတို႔လို ရန္ကုန္မွာလည္း ဒဂံုဆိပ္ကမ္းက တန္ဖိုးနည္း
အိမ္ရာၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္လာမွာပါ။ ဒီႏွစ္မွာေဆာက္မယ့္ တန္ဖိုး နည္းအိမ္ရာေတြအျပင္ ေနာင္ႏွစ္ေတြ
မွာ လည္း တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာဆို ဒဂံုဆိပ္ကမ္း ၿမိဳ႕ကိုပဲ ဦးစားေပးေဆာက္ မယ္ထင္ပါတယ္"ဟု
၎ကေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္လည္း စင္ကာပူႏုိင္ငံအေျခစိုက္ ဆာဗာနားႏိုင္ငံတကာအိမ္ျခံေျမ အက်ဳိးေဆာင္
လုပ္ငန္းသည္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ပူးေပါင္းကာ ဒဂံုဆိပ္ကမ္း ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေျမဧက
၂၂၀ ေပၚတြင္ တန္ဖိုးနည္းတိုက္ခန္းမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းအျပင္ မဟာ စီမံကိန္းမ်ား၊ ဗိသုကာ
ပညာဆိုင္ရာ အၾကံ ေပးျခင္းမ်ား၊ ၿမိဳ႕ျပတည္ေဆာက္ျခင္းမ်ားႏွင့္ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း
မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း ဆာဗာနား တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
"ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ဒဂံု ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕သစ္အတြက္ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ
တည္ေဆာက္တာေတြ၊ ဗိသုကာပညာဒီဇိုင္းေတြနဲ႔ လွ်ပ္စစ္မီးရေအာင္ ေဆာင္ရြက္တာ
ေတြမွာ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွာ ဆိုရင္ စတုရန္းေပအက်ယ္
ဘယ္ေလာက္မွာ လူအမ်ားသံုးေနရာပန္းျခံသို႔မဟုတ္ ကစားကြင္းတစ္ခု မျဖစ္မေန
ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္မယ့္ ၿမိဳ႕ျပဒီဇိုင္းကုိပါ တစ္ခါတည္း စီမံရေပမယ့္ အခုျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
အစိုးရဘက္က အဲဒီလိုၿမိဳ႕ျပဒီဇိုင္း ေရးဆြဲဖို႔ မငွားလို႔ အမ်ားသံုးေနရာေတြ အတြက္ ထည့္ေဆာက္
မထားပါဘူး။ အိမ္ရာ တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္းတစ္ခုတည္းကိုပဲ ဆာဗာနားကေဆာင္
ရြက္ေပးထားပါတယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။
ထုိ႔ျပင္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ တန္ဖိုး နည္းအိမ္ရာအခန္းမ်ားစြာ ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးလ်က္ရွိၿပီး
ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္းတြင္လည္း တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ အခန္းေပါင္း ၁၀,၀၀၀ ေက်ာ္ကို ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေၾကညာထား
ၿပီးျဖစ္သည္။ ယခုကဲ့သုိ႔ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ တန္ဖုိးနည္းအိမ္ရာမ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရး
လုပ္ငန္းမ်ား မ်ားျပားလာသည့္ေနာက္ပုိင္းတြင္ ပိုမိုစည္ကားလာသည့္အျပင္ ေျပာင္းေရႊ႕
ေနထိုင္သူမ်ားလည္း ပို၍မ်ားျပားလာေၾကာင္း ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေလးႏွစ္ၾကာခန္႔
ေနထုိင္လ်က္ရွိသည့္ ေဒသခံတစ္ဦးျဖစ္သူေဒၚျမျမ၀င္းက ေျပာသည္။
"ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ကို ကြ်န္မတုိ႔ေရႊ႕မလာခင္ ကတည္းက သူကၿမိဳ႕ေလးတစ္ခုလုိသီးသန္႔ရွိၿပီး
စည္ပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ကို စည္လာတယ္။ ဒီဘက္ကို ေျပာင္းၿပီး
ေနတဲ့သူလည္း မ်ားလာတယ္။ ၀န္ထမ္း၊ အၿငိမ္းစား လူတန္းစားမ်ဳိးစံု ေနၾက တယ္။ အရင္က
ေျမကြက္လပ္က်ယ္ေတြရွိေပမယ့္ အခုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မရွိေတာ့ဘူး။ တန္ဖုိးနည္းအိမ္ရာ
ေဆာက္တာေတြ ျဖစ္ကုန္ ၿပီ" ဟု ၎ကေျပာသည္။ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္တြင္
ယုဇနဥယ်ဥ္ၿမိဳ႕ ေတာ္၊ စစ္ေတာင္းအိမ္ရာ စသည့္အိမ္ရာ မ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပေလးတစ္ခုအျဖစ္ရွိခဲ့ၿပီး
ေနာက္ပိုင္းတြင္ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ၊ တန္ဖုိးမွ်တ အိမ္ရာမ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပႀကီးတစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္လာ
ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္၏ အိမ္ျခံ ေျမေဈးကြက္သည္ အိမ္ျခံေျမ
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားထက္ အေျခခ်ေနထုိင္သူမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္လိုသူမ်ားအတြက္သာ
မ်က္စိက်ရာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည့္အတြက္ အိမ္ျခံ ေျမေဈးႏႈန္းမ်ားမွာ အျခားၿမိဳ႕နယ္မ်ားကဲ့သို႔
သိသိသာသာ ျမင့္တက္ျခင္းမရွိဘဲ ေဈးကြက္မွာလည္း တစ္ဟုန္ထိုး ၀ယ္လိုအားေကာင္းသည့္
ေနရာမဟုတ္ေၾကာင္း စိုင္းခြန္ေနာင္ အိမ္ျခံေျမ အက်ဳိးေဆာင္ ကိုဟိန္းဇံက ေျပာသည္။
"ဒဂံုဆိပ္ကမ္းဘက္မွာ ေဈးကစားတာတုိ႔၊ ၀ယ္ၿပီးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတာတို႔ အရမ္းမရွိဘူး။ ဒီအတုိင္း
အေျခခ်ၿပီး ေနမယ့္သူေတြ ဒါမွမဟုတ္ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းစက္မႈဇုန္မွာ လုပ္ငန္း လုပ္မယ့္
သူေတြေလာက္ပဲ ၀ယ္ၾက၊ ငွားၾက တာ မ်ားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေဈးႏႈန္းကလည္း
တျခားၿမိဳ႕နယ္ေတြလို တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ အရမ္းတက္သြားတာမ်ဳိးေတြ သိပ္မရွိဘူး" ဟု
၎ကေျပာသည္။
ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ အိမ္ျခံေျမေဈးႏႈန္း မ်ားသည္ လူေနရပ္ကြက္ရွိ ေဈးႏႈန္းမ်ားမွာ
ရတနာလမ္းမ၊ ဧရာ၀ဏ္လမ္းမေပၚမ်ားတြင္ စတုရန္းေပ ၂,၄၀၀ ရွိ ေျမကြက္မ်ားမွာ က်ပ္
သိန္း ၁,၀၀၀ ခန္႔ရွိၿပီး လမ္းသြယ္ မ်ားတြင္ က်ပ္ သိန္း ၁၅၀ မွ ၂၀၀ အထက္တြင္ရွိသည္။
ေျမငွားေဈးႏႈန္း မ်ားမွာ စက္မႈဇုန္အတြင္းတြင္ တစ္လ က်ပ္ ၁၅ သိန္းမွ သိန္း ၄၀ အထိ
အစားစားရွိသည္။
Myanmar Times

No comments:

Post a Comment