Saturday 19 September 2015

ဟိုက္ဘရစ္ကား ထိန္းသိမ္းျခင္းနဲ႔ လံုၿခံဳေရးဆုိင္ရာ နည္းပညာမ်ား

ဆီစားသက္သာၿပီး လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြကို ျပည္တြင္းမွာ လူႀကိဳက္မ်ားၿပီး သံုးစြဲမႈလည္း အခုေနာက္ပိုင္း ျမင့္တက္လာပါတယ္.။ ဒါေပမယ့္ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြရဲ႕ လံုၿခံဳေရးနဲ႔ တည္ေဆာက္ပံုစနစ္ေတြကိုေတာ့ လူသိနည္းပါးေနေသးတာ ေတြ႕ရပါတယ္.။ ဒါ့အျပင္ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြကို ကိုယ္တိုင္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရမယ့္ အပိုင္းေတြမွာလည္း အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိေနေသးတာေတြ႕ရပါတယ္.။ အဲဒါေၾကာင့္ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြရဲ႕ လံုၿခံဳေရးနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာေတြကို ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္.။

ဟိုက္ဘရစ္ကားအေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြရဲ႕ တည္ေဆာက္မႈအပိုင္းေတြကိုလည္း မျဖစ္မေနထည့္ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္.။ ဟိုက္ဘရစ္ကားဆိုတာ အင္ဂ်င္ပါဝါ အသင့္အတင့္ရွိတဲ့ ကားေတြကို အင္ဂ်င္တစ္ခုထဲက ရုန္းကန္ေနတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ဗို႔အားျမင့္ ဘက္ထရီေတြ၊ ရုန္းအားေကာင္းတဲ့ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာေတြကိုပါ ထည့္သြင္းတပ္ဆင္ၿပီး အင္ဂ်င္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔ ဆီစားႏႈန္းေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးမယ့္ နည္းပညာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္.။
386
ဘယ္လိုတည္ေဆာက္လဲ?
ဟိုက္ဘရစ္ကားကို အင္ဂ်င္တစ္ခုထဲမဟုတ္ဘဲ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာနဲ႔ ဗို႔အားျမင့္ဘက္ထရီေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထုတ္လုပ္တယ္လို႔ အၾကမ္းဖ်င္း ေျပာလို႔ရပါတယ္.။ တိတိက်က်ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သာမန္ကားေတြမွာ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္တဲ့ 12 Volt အစား 1000 V မွ 700 V ၾကားရွိတဲ့ ဘက္ထရီေတြကို တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္လာပါတယ္.။ ဒါ့အျပင္ အင္ဂ်င္ပါဝါ ၂၀၀၀ ေလာက္ရွိတဲ့ အင္ဂ်င္တစ္လံုးလို ရုန္းကန္အားရွိတဲ့ ေမာ္တာကိုလည္း တပ္ဆင္ထားပါတယ္.။

အဲဒါေၾကာင့္ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြရဲ႕ ေမာင္းႏွင္မႈကို အင္ဂ်င္တစ္ခုထဲလုပ္ေဆာင္ေနတာမဟုတ္ဘဲ ေမာ္တာနဲ႔ ဘက္ထရီေတြကလည္း တြဲဖက္လုပ္ေဆာင္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္.။

အဓိကအားသာခ်က္
ဟိုက္ဘရစ္ကားရဲ႕ အားသာခ်က္လို႔ ေျပာရင္ ဆီစားႏႈန္းသက္သာတယ္ဆိုတာက အဓိက အားသာခ်က္ျဖစ္ပါတယ္.။ သာမန္ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ကားတစ္စီးရဲ႕ ဆီစားႏႈန္းေအာက္ ငါးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းနီးပါး ေလွ်ာ႔ခ်ေပႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္.။ ဆီစားႏႈန္းေလ်ာ႔လို႔ ျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ရုန္းအားကိုေတာ့ ေလ်ာ့မသြားေအာင္ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြကို တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ေပးထားပါတယ္.။ ေနာက္ထပ္အားသာခ်က္ေတြကေတာ့ ဆီစားႏႈန္းသက္သာတာေၾကာင့္ ကားအဲကြန္းအသံုးျပဳရမယ့္ အခ်ိန္ေတြကို ပိုၿပီးသံုးႏိုင္လာပါတယ္.။ ဒါေပမယ့္ ကားအဲကြန္းကိုလည္း အၿမဲတမ္းဖြင့္ထားတာကလည္း ကားအဲကြန္းနဲ႔ အင္ဂ်င္ရဲ႕ သက္တမ္းကိုပါ ထိခိုက္ႏိုင္တာေၾကာင့္ လိုအပ္မွ အသံုးျပဳဖို႔ သင့္ပါတယ္.။

ကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္ျခင္း
ဟိုက္ဘရစ္ကားတစ္စီးကို ကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ဖို႔မလြယ္တဲ့ကိစၥျဖစ္ပါတယ္.။ ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြရဲ႕ နည္းပညာေတြက တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ပိုမိုျမင့္မားလာတဲ့အျပင္ ကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္ဖို႔လည္း ခက္ခဲလာတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ပါတယ္.။ ကိုယ္တိုင္ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ျခင္းကသာ ကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္ျခင္းထက္ ေကာင္းမြန္မယ့္ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္.။ ဟိုက္ဘရစ္ကားရဲ႕ အဲကြန္း၊ အသံုးျပဳတဲ့ ေလာင္စာဆီ၊ ကားဘက္ထရီနဲ႔ အားသြင္းစနစ္၊ ကားေအာက္ပိုင္းနဲ႔ ဆိုင္းထိန္းစနစ္ စတာေတြကိုလည္း အၿမဲမျပတ္ စစ္ေဆးေပးေနဖို႔ကလည္း အေရးတႀကီး လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္.။ ေမာင္းႏွင္သူအပိုင္းက ထိန္းသိမ္းေမာင္းႏွင္ႏိုင္မႈအေပၚ မူတည္ၿပီး ကားရဲ႕အင္ဂ်င္သက္တမ္း၊ ဘက္ထရီနဲ႔၊ ေမာ္တာေတြရဲ႕သက္တမ္းၾကာရွည္ခံမႈေတြက မူတည္ေနတာကိုလည္း သတိျပဳသင့္ပါတယ္.။

အားျပန္သြင္းမယ္
ဟိုက္ဘရစ္ကားေတြရဲ႕ သတ္မွတ္မိုက္ႏႈန္းတစ္ခု၊ အရွိန္တစ္ခုေရာက္လာရင္ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာေတြက အလိုအေလ်ာက္လည္ပတ္္ၿပီး ကားအင္ဂ်င္ကလည္း ရပ္နားထားမွာျဖစ္ပါတယ္.။ အဲဒီလိုအခ်ိန္မွာ ကားဘက္ထရီကို ဘယ္လိုအားျပန္သြင္းေနလဲဆိုတဲ့ အခ်က္က ေမးစရာျဖစ္လာပါတယ္.။ ဒါကိုလည္း ဟိုက္ဘရစ္ကားထုတ္လုပ္သူေတြက လြယ္ကူရိုးရွင္းဆံုးနည္းလမ္းနဲ႔ တည္ေဆာက္ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္.။ ဒါကေတာ့ ကားေမာင္းႏွင္ေနစဥ္မွာ လည္ပတ္ေနတဲ့ ကားဘီးေတြကတဆင့္ အားျပန္ျဖည့္တင္းေပးတဲ့ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္.။ ဒီစနစ္ကိုေတာ့ Regeneration System လို႔ေခၚပါတယ္.။ ဗို႔အားျမင့္ဘက္ထရီေတြျဖစ္လို႔ အားသြင္းမယ့္ဒိုင္နမိုစနစ္ကလည္း ဗို႔အားျမင့္ အားသြင္းစနစ္ကို တပ္ဆင္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္.။

ရိုးရိုးကားနဲ႔ ကြာျခားခ်က္
ဟိုက္ဘရစ္ကားရဲ႕ ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ႏႈန္းက သတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုကို ေရာက္လာရင္ေတာ့ အင္ဂ်င္နဲ႔ေမာင္းေနရာကေန ေမာ္တာနဲ႔ေမာင္းႏွင္တဲ့အေျခအေနကို ေျပာင္းလဲေပးလိုက္ပါတယ္.။ အဲဒါကို လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ Relay ဆိုတဲ့ပစၥည္းတစ္ခုကို ထည့္သြင္းတပ္ဆင္ထားၿပီး ကားအင္ဂ်င္နဲ႔ ဘက္ထရီေမာ္တာၾကား အေျပာင္းအလဲေတြကို လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္.။

ဒီ Relay က ဗို႔အားျမင့္ ဘက္ထရီနဲ႔ ေဘးထြက္အႏၱရာယ္ေတြကိုလည္း ကာကြယ္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္.။ ဥပမာ ကားထိခိုက္မႈ တစ္ခုခုျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကားဘက္ထရီကထြက္လာတဲ့ ဗို႔အားျမင့္ဝါယာေတြက လူကိုထိၿပီးထိခိုက္ေစတာမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကားထိခိုက္တာနဲ႔ Relay က ဘက္ထရီကို ဗို႔အားျဖတ္ေတာက္ျခင္းကို လုပ္ေဆာင္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္.။
 အဲဒီလိုပဲ အျခားထိခိုက္မႈအႏၱရာယ္ေတြျဖစ္လာရင္လည္း ဘက္ထရီကထြက္လာတဲ့ ဗို႔အားျမင့္ဝါယာေတြရဲ႕ အႏၱရာယ္ကေန ကာကြယ္ေပးမယ့္စနစ္တစ္ခုလံုးကို Relay ကလုပ္ေဆာင္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္.။ ကားအပူလြန္ကဲရာက မီးေလာင္တာ၊ ကားဘက္ထရီအပူလြန္ကဲတာ၊ ကားရုတ္တရက္မီးေလာင္ကြ်မ္းတာ၊ စတဲ့ အႏၱရာယ္ေတြျဖစ္လာရင္လည္း ဘက္ထရီဗို႔အားကို အျမန္ဆံုးျဖတ္ေတာက္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္.။

ဘက္ထရီရဲ႕ ဗို႔အားက ျမင့္လြန္းတဲ့အတြက္ ဟိုက္ဘရစ္ကားရဲ႕ ဘက္ထရီကို လဲလွယ္တဲ့ေနရာမွာပဲျဖစ္ေစ၊ ျပဳျပင္တဲ့ေနရာမွာပဲျဖစ္ေစ သတိထားရမွာျဖစ္ပါတယ္.။ ဟိုက္ဘရစ္ကားဘက္ထရီေတြကို ျပဳျပင္တာ၊ လဲလွယ္တာေတြလုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း ကြ်မ္းက်င္တဲ့သူေတြနဲ႔ ဟိုက္ဘရစ္ကား ဘက္ထရီသီးသန္႔ျပဳျပင္တဲ့ ေနရာေတြမွာ ျပဳျပင္ေပးသြားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္.။

ကိုေအာ္တို
7.9.2015 ထုတ္ iCar Journal မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္.။

No comments:

Post a Comment