Saturday, 12 September 2015
ေလယာဥ္မယ္ေတြရဲ႕ ဆက္ရွင္းမျပေတာ့တဲ့ ေလယာဥ္ေပၚမွ သိသင့္တဲ့အရာေလးေတြ
*ေလယာဥ္စီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အႏၲရယ္အမ်ားဆံုးအေနအထားက ေလယာဥ္ေျမျပင္က စတက္ခ်ိန္ နဲ႔ ေျမျပင္ကို ဆင္းသက္ေတာ့မယ့္အခ်ိန္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာ ဘာေၾကာင့္ေလယာဥ္ျပတင္းေပါက္အဖုံးေတြ “မ”တင္ ထားရလည္းလဲဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ဝန္းထမ္းမ်ား နဲ႔ ခရီိးသည္ေတြဟာ ေလယာဥ္ အျပင္ပိုင္း ပ်က္စီးမႈ မီးခိုးထြက္မႈ မီးေလာင္မႈေတြတစ္ခုခုျဖစ္ခဲ့ရင္ အျမန္ျမင္ႏိုင္ၿပီး evacuateအျမန္လုပ္ႏိုင္ရန္အတြက္တဲ့။ ေနာက္ၿပီး ေလယာဥ္ crush ျဖစ္သြားရင္လည္း ကယ္ဆယ္ေရးသမားမ်ားအေနျဖင့္ ေလယာဥ္ အတြင္းဘက္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ႏိုင္ရန္အတြက္ပါ။ အေရးေပၚအေျခအေနမွာ ေဘးလြတ္ရာကို ကယ္ဖို႔ စကၠန္႔ ၉၀ ပဲရပါတယ္။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာ ေလယာဥ္အတြင္းက မီးေလးေတြ မွိန္သြားရတာက in case of emergency အေျခအေနမွာ ေလယာဥ္အျပင္ဘက္ကအလင္းေရာင္ နဲ႔ eye adjust လုပ္လို႔ရေအာင္ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းေတြမွာထိုင္ခံုေတြမတ္မတ္ထားၿပီး ေရွ႕စားပြဲေလးေတြကို ျပန္ေခါက္ထားဖို႔ေျပာတာက in case of emergency အေျခအေနမွာ အခက္ခဲမရွိ ဝင္ထြက္သြားလာႏိုင္ရန္အတြက္ပါ။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းလုပ္ေနခ်ိန္ေတြမွာ အိမ္သာေပးမတက္တာက အံစားတံုးကို ႏို႔ဆီဘူးထဲထည့္ၿပီး ခေလာက္ခံရသလို ျဖစ္မွာစိုးလို႔ပါ။ အိမ္သာမွာ seat belt မရွိပါ။ မ်က္ႏွာျပင္ေတြက မာေက်ာေနေတာ့ ေလယာဥ္အႏၵရယ္တစ္ခုခု ျဖစ္တာနဲ႔ အိမ္သာအတြင္းကလူက ထိခိုက္မႈအမ်ားဆံုး ရႏိုင္လို႔ပါ။
*ေလယာဥ္အတက္အဆင္းလုပ္ေနခ်ိန္ေတြမွာ electronics devices ေတြသံုးျခင္းက ေလယာဥ္ကို ခိ်ဳ႕ယြင္းမႈျဖစ္ေစႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး သိပၸံနည္းက်အကိုးအကားနဲ႔ မျပႏိုင္ေသးပါလို႔ ဆိုပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အလားအလာရွိလို႔ Federal Communications Commission က ၁၉၉၀ ခုႏွစ္အေစာပိုင္းကတည္းက cell phone သံုးျခင္းကို ban ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ pilot ေတြကို ေလယာဥ္မႈးအခန္းထဲမွာ ေလေၾကာင္းျပပံုစံေတြအတြက္ iPad ကို အသံုးျပဳဖို႔ The Federal Aviation Administration ကခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ electronic devices ေတြရဲ႕ signals ေတြ မ်ားလာရင္ေတာ့ ေလယာဥ္ရဲ႕ communications, လမ္းျပမႈ , flight control အစရွိတာေတြကို မေတာ္တဆအေနနဲ႔ ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။
*ေလယာဥ္မယ္ေတြအမ်ားစုက passengers ေတြကိုေတာ့ မသံုးနဲ႔ေျပာၿပီး သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ passengers နဲ႔ ျခားထားတဲ့ လိုက္ကာေလးကြယ္လိုက္တာနဲ႔ သူတို႔ဖုန္းကို စသံုးေတာ့တာပါပဲတဲ့ဗ်ာ။ (အဲ့ဒီအခ်ိန္မွပဲ သူတို႔က အားသြားတာကိုး) ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကိုေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္တြင္း မုန္႔မစားနဲ႔ေျပာၿပီး ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ျခင္းေတာင္ကြယ္ႀကီး အခ်ဥ္ထုပ္ စားေနတဲ့ ဆရာမနဲ႔တူတယ္။
*ေလယဥ္ပ်ံစီးရင္ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ accident ရာခိုင္ႏႈန္းေတြကေလေပၚမွာ အရွိန္ႏႈန္းမွန္မွန္ေလးေမာင္းေနခ်ိန္ ၁၀%စတက္ခ်ိန္ ၁၄%၊ အဆင္း ၄၇%၊ ၂၉ % က က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ accident အျဖစ္အမ်ားဆံုးက on ground မွာပါ။
လြမ္းေအာင္ကူခြၽဲ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment