ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကုန္းတြင္းဆိပ္ (Dry Port) စီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္
ရြက္ရန္ စင္ကာပူ ႏုိင္ငံ အေျခစိုက္ ကုမၸဏီ တစ္ခုႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားပိုင္ကုမၸဏီ တစ္ခုတို႔ကို
ေရြးခ်ယ္ထားေၾကာင္း ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ဇန္န၀ါရီလ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္
တရား၀င္ေၾကညာခဲ့သည္။
အာရွႏွင့္ ပစိဖိတ္ေဒသဆိုင္ရာ စီးပြား ေရးႏွင့္ လူမႈေရးေကာ္မရွင္ ( UNESCAP) ၏ အာရွ
ကုန္းတြင္းဆိပ္မ်ားဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ား အၾကား သေဘာတူ စာခ်ဳပ္အရ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး
ရြာသာႀကီးတြင္လည္းေကာင္း၊ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ျမစ္ငယ္ၿမိဳ႕တြင္ လည္းေကာင္း
ကုန္းတြင္းဆိပ္ စီမံကိန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္က ႏုိင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ား
မွတစ္ဆင့္ တင္ဒါ ေခၚယူေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာ၊ စင္ကာပူ၊ အိႏိၵယဖက္စပ္၊ တ႐ုတ္ဖက္စပ္စေသာ အာရွႏုိင္ငံမ်ားက ကုမၸဏီေပါင္း
၁၁ ခုတို႔ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ ခဲ့သည္။ အဆင့္ဆင့္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားအၿပီး စင္ကာပူႏုိင္ငံ
အေျခစိုက္ Kerry Logistics Network ကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားပိုင္ Resources Group
Logistics ကုမၸဏီ တို႔ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေၾကာင္း ၀န္ႀကီးဌာနတာ၀န္ရွိ သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
"ျမန္မာ့မီးရထားက ႏိုင္ငံတကာမွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကုန္သြယ္မႈေဆာင္ရြက္ဖို႔
ပထမဆံုးႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္တာျဖစ္ပါ တယ္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္ ၁၈ ရက္က
စၿပီး တင္ဒါကို ႏုိင္ငံပိုင္ သတင္းစာေတြကေန အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာႏွစ္ဘာသာန႔ဲ ေခၚယူခဲ့
တယ္။ေနာက္ဆံုး အဆင့္ဆင့္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး ၁၈ လအၾကာမွာ developer အျဖစ္
ဒီကုမၸဏီႏွစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္"ဟု စီမံကိန္းတာ၀န္ခံ႐ံုးအဖြဲ႕ အတြင္းအေရးမႉး၊
အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (ျမန္မာ့မီးရထား)သူရဦးေအာင္မ်ဳိးျမင့္က ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကို ေျပာၾကား
သြားသည္။
"ကုန္းတြင္းဆိပ္တည္ေဆာက္ဖို႔ ျဖစ္ႏုိင္ ေျခေနရာေတြက ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းမွာ ရန္ကုန္၊
မႏၲေလး၊ မူဆယ္၊ တမူး၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ မံုရြာ၊ ပဲခူးနဲ႔ ျပည္တို႔ကို ေရြးခ်ယ္ထားၿပီး အဲဒီထဲကမွ
ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးကို စတင္ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္ပါတယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။ ကုန္းတြင္း
ဆိပ္မ်ား တည္ေဆာက္ၿပီးပါ က ကုန္ေသတၱာတင္ခ်သည့္လုပ္ငန္းမ်ား၊ ကုန္ပစၥည္းထည့္သြင္း၊
ထုပ္ပိုးျခင္းလုပ္ငန္း မ်ားကို ကုန္းတြင္းဆိပ္တြင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ဘဏ္မ်ား၊
အာမခံကုမၸဏီမ်ား၊ အေကာက္ခြန္႐ံုးမ်ားပါရွိမည္ျဖစ္ၿပီး သေဘၤာလိုင္းကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္
အျခားကုမၸဏီမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ ကုန္းတြင္းဆိပ္တြင္ "one stop service" ေဆာင္ရြက္ႏုိင္
လာမည္ ျဖစ္သည္။
"ကုန္းတြင္းဆိပ္ကေတာ့ သာမန္ အားျဖင့္ သေဘၤာဆိပ္ကမ္းနဲ႔ တူပါတယ္။ အဲဒါကိုကုန္းတြင္းကို
ေရႊ႕ၿပီးေဆာင္ရြက္တဲ့ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ သေဘၤာနဲ႔ တင္လာတဲ့ပစၥည္းေတြကို သေဘၤာဆိပ္မွာ
ခ်ၿပီး ေနာက္ပိုင္း အဲဒီမွာတင္ အေကာက္ခြန္လုပ္ တာေတြရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ သေဘၤာဆိပ္မွာ
စစ္စရာမလိုဘဲ ကုန္းတြင္းဆိပ္ကို ေရာက္ လာမယ္။ ပစၥည္းကို ႏုိင္ငံျခားကိုတိုက္႐ိုက္ ပို႔ေတာ့မယ္
ဆိုရင္ အဲဒီက ကုန္ပစၥည္းကို အဲဒီမွာတင္ပဲပိတ္ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံျခားကိုပို႔ မွာျဖစ္တယ္
။ ၾကားမွာျပန္စစ္ေဆးတာမ်ိဳး ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး"ဟု ရထားပို႕ေဆာင္ ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊
ျမန္မာ့မီးရထားမွ အၾကံေပး ဦးေစာဗယ္လင္တိုင္းက ေျပာသည္။
လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မည့္ေျမေနရာမ်ား မွာ ျမန္မာ့မီးရထားပိုင္ေျမမ်ားျဖစ္ၿပီး စီမံကိန္းကို
၂၀၁၆ ႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလမွ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာအထိ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္ရန္
သတ္မွတ္ထားသည္။ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ရြာသာႀကီးတြင္ စုစုေပါင္း ေျမ ၈၀ ဧကကို
ကုမၸဏီတစ္ခုလွ်င္ ဧက ၄၀ စီေဆာင္ ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ မႏၲေလးတိုင္းေဒသ ႀကီး
ျမစ္ငယ္ရွိ ေအအုပ္စုတြင္ Resources Group Logistics ကုမၸဏီက ၃၂ ဒသမ ၄၂၆ ဧက
လုပ္ကိုင္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ဘီအုပ္စုအတြက္ Kerry Logistics Network ကုမၸဏီမွ ၄၂ ဒသမ
ဧက ကို ေဆာင္ ရြက္သြားမည္ျဖစ္သည္။
ေျမအသံုးျပဳခ
အတြက္ ပရီမီယံေၾကးတစ္ဧကလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၆,၂၄၇ ဒသမ ၆၇ ႏႈန္း
ထားႏွင့္ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္စဥ္ေျမငွားရမ္းခအျဖစ္ ေဒၚလာ ၅,၅၀၀ သတ္မွတ္ထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္
ျမန္မာ့မီးရထားသည္ အဆိုပါ ကုမၸဏီႏွစ္ခုက ေျမအသံုးျပဳခေပါင္း ၁၅၅ ဧကအတြက္
ပရီမီယံေၾကး ေဒၚလာ ၄ ဒသမ ၀၇ သန္း၊ ႏွစ္စဥ္ ေျမငွားရမ္းခအျဖစ္ တစ္ႏွစ္လွ်င္
ေဒၚလာ ၈၅၃,၀၅၀ ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment