Saturday 14 November 2015

မဲေခါင္ အေရွ႕-အေနာက္ စႀကႍလမ္း


မဲေခါင္, ကရင္ျပည္နယ္
မဟာ မဲေခါင္ေဒသခြဲ (GMS) အေရွ႕-အေနာက္ စႀကႍလမ္းတြင္ ပါဝင္ေသာ ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိတ္ႏွင့္ အိႏၵဳၿမိဳ႕ၾကားရွိ ၆၆ ဒသမ ၄ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားသည့္ လမ္းပိုင္းကို အဆင့္ျမွင့္ျပဳျပင္ရန္ ေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀ ထုတ္ေပးေရး အာရွ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ADB) က သေဘာတူလိုက္ၿပီဟု သိရသည္။
“ကရင္ျပည္နယ္မွာ ပဋိပကၡေတြ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့အတြက္ အေျခခံ အေဆာက္အဦးေတြ အားနည္းခဲ့ ရသလို ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈလည္း ျမင့္မားခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုန္းလမ္းကေန ကုန္သြယ္မႈရဲ႕ ၂၅ ရာခိုုင္ႏႈန္း ျဖတ္သန္းသြား လာေနတဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔ ဆက္သြယ္ေပးထားတဲ့ လမ္းမႀကီးတခုလည္း ရွိေနပါတယ္။ ဒီလမ္းကို အဆင့္ျမွင့္တင္ ျပင္ဆင္ လိုက္ျခင္းက မဟာ မဲေခါင္ေဒသခြဲ (GMS) အေရွ႕-အေနာက္ စႀကႍလမ္းရဲ႕ ျမန္မာႏို္င္ငံ ဘက္ပိုင္းေတြကို ျပည့္စံု ေကာင္းမြန္သြားေစပါလိမ့္မယ္။ ဒီလမ္းက ကရင္ျပည္နယ္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းသစ္ေတြ ဖြင့္လွစ္ေပးမွာ ျဖစ္သလို ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္လည္း အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္” ဟု အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွေရးရာ ဌာနမွ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ကၽြမ္းက်င္သူတဦး ျဖစ္ေသာ ဂ်ိမ္းစ္ လယ္သာ (James Leather) ကေျပာသည္။
စီမံကိန္းက လက္ရွိ ၂ လမ္းသြားလမ္းကို GMS ၏ လမ္းကြန္ရက္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ အဆင့္ျမွင့္တင္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး စက္ဘီးမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားႏွင့္ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းသံုး ယာဥ္မ်ား သြားလာႏိုင္မည့္ လမ္းပုုခံုးလည္းပါ ၀င္မည္ ျဖစ္သည္။
အခ်ိဳ႕လမ္းပိုင္းမ်ားကို ယာဥ္ေၾကာသြားလာေရး ေခ်ာေမြ႔ေစရန္ႏွင့္ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစရန္ အတြက္ ျပန္လည္ ခ်ိန္ညွိျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္သည္။ ေရလႊမ္းမိုးႏိုင္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ထပ္ပိုးျမွင့္တင္ျခင္း ႏွင့္ ေရႏႈတ္ေျမာင္းစနစ္ကို ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ား အပါအ၀င္ ရာသီဥတုဒဏ္ကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္မည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ရက္ ေကာင္းမြန္လာေစရန္ က်ံဳဒိုး ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆက္သြယ္သည့္လမ္းကိုလည္း ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
အေရွ႕-အေနာက္ စႀကႍ၏ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ပိုင္းမ်ား ၿပီးဆံုးသြားပါက ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံမွ ဒါနန္ (Da Nang) ၿမိဳ႕ ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ရန္ကုန္ႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မ်ားကို ဆက္သြယ္ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ADB ၏ အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ျပဳလုပ္သည့္ စီမံကိန္းႏွင့္အတူ ထိုင္းႏိုင္ငံကလည္း ၎၏ နယ္စပ္တြင္ရွိေသာ ေကာ့ကရိတ္ႏွင့္ ျမ၀တီ ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းကို အဆင့္ျမွင့္ေရးအတြက္ သီးျခားေထာက္ပံ့သြားမည္ဟု သိရသည္။ ရန္ကုန္-ေမာ္လၿမိဳင္ အေ၀းေျပးလမ္းႏွင့္ အိႏၵဳၾကားရွိ လမ္းပိုင္းကို အစိုးရက ျမန္မာ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီတခုကို BOT ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳထားၿပီး ျပင္ဆင္မႈမ်ားျပဳလုပ္ေနသည္။
ADB က ေခ်းေငြကို ၎၏ အာရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ရန္ပံုေငြ (Asian Development Fund) မွ ထုတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ အာဆီယံ အေျခခံ အေဆာက္အဦးရန္ပံုေငြ (Asean Infrastructure Fund) က အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ပါ၀င္ ေထာက္ပံ့ ေပးၿပီး ျမန္မာအစိုးရ၏ ေထာက္ပံ့မႈက အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၈ သန္းပါ၀င္သည္။ စီမံကိန္းကာလမွာ ၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ ၿပီးဆံုးမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။

No comments:

Post a Comment