ကမၻာေပၚမွာ
႐ုပ္ေသးအမ်ဳိးမ်ိဳးေပၚထြန္းခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ သူ႔ႏိုင္ငံနဲ႔
သူ႔႐ုပ္ေသးဆိုသလို အ႐ုပ္ေလးေတြကို စြဲလမ္းႏွစ္သက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့လဲ
လူေတြက်င္လည္လႈပ္ရွားခဲ့ၾကတဲ့ လူ႕ဇာတ္လမ္းေတြကို အ႐ုပ္ေလးေတြက
ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ လူ႔ဇာတ္လမ္းေတြကို
လူကိုယ္တိုင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္ေကာင္းသလို အ႐ုပ္ေလးေတြရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္ကလဲ
မနိမ့္က်ခဲ့ပါဘူး။ ျမန္မာ့သဘင္ပညာမွာ လူကရင္ အ႐ုပ္နဲ႔တူေအာင္ ကရသလို
အ႐ုပ္ကရင္လဲ လူနဲ႔တူေအာင္က ၾကရပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ အ႐ုပ္ေလးေတြရဲ႕
ပညာအစြမ္းကမနည္းပါဘူး။
ကမၻာ့႐ုပ္ေသးေလာကမွာ ႐ုပ္ေသး ေလးမ်ဳိးရွိတယ္လို႔ အၾကမ္းဖ်င္းေျပာလို႔ရပါတယ္။
၁။ လက္လွ်ဳိၿပီး ကရတဲ့ ႐ုပ္ေသး၂။ ႀကိဳးဆြဲ႐ုပ္ေသး
၃။ တုတ္ေခ်ာင္းလွ်ဳိၿပီး ကရတဲ့႐ုပ္ေသး
၄။ပိတ္ကားေပၚအ႐ုပ္ထင္ေအာင္ ေနာက္မွမီးထိုးၿပီးကရတဲ့အရိပ္ျပ႐ုပ္ေသးတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးဟာ
ႀကိဳးဆြဲကရတဲ့ အ႐ုပ္မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ေသးမွာ အ႐ုပ္ေပါင္း
၂၈မ်ဳိးရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီအ႐ုပ္ေတြကို အမ်ဳိးအစားအလိုက္ ေရ
တြက္လိုက္ရင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႕ရပါတယ္။
၁။ ျဗဟၼာ႐ုပ္ ၁၅။ ဘီလူး႐ုပ္၂။ သိၾကား႐ုပ္ ၁၆။ ေဇာ္ဂ်ီ႐ုပ္
၃။ သမၼာေဒဝနတ္႐ုပ္ ၁၇။ ကုမၻာန္႐ုပ္
၄။ နတ္ပ်က္႐ုပ္ ၁၈။ ဂဠဳန္႐ုပ္
၅။ မ်က္ႏွာနီ႐ုပ္ ၁၉။ နဂါး႐ုပ္
၆။ မင္းသား႐ုပ္ ၂ဝ။ က်ား႐ုပ္
၇။ မင္းသားႀကီး႐ုပ္ ၂၁။ ဆင္႐ုပ္
၈။ မင္းသမီး႐ုပ္ ၂၂။ ျမင္း႐ုပ္
၉။ လူျပက္႐ုပ္ ၂၃။ ေမ်ာက္႐ုပ္
၁ဝ။ သံခ်ဳိကိုင္႐ုပ္ ၂၄။ အပ်ဳိေတာ္႐ုပ္
၁၁။ ရေသ့႐ုပ္ ၂၅။ ဝန္(အက်ႌစိမ္း)႐ုပ္
၁၂။ အဘိုးႀကီး႐ုပ္ ၂၆။ ဝန္(အက်ႌနီ)႐ုပ္
၁၃။ အဘြားႀကီး႐ုပ္ ၂၇။ ဝန္(အက်ႌနီေဗာင္းမပါ)
၁၄။ သူငယ္ေတာ္႐ုပ္ ၂၈။ ဝန္(အက်ႌစိမ္းေဗာင္းမပါ) ဆိုၿပီး အ႐ုပ္ ၂၈မ်ဳိးတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
႐ုပ္ေသး႐ုပ္ေတြကို လိုအပ္သလို အမႈမဲ့
အမွတ္မဲ့ထုလုပ္အသံုးျပဳတာမဟုတ္ဘဲ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ
က်မ္းဂန္အလာနဲ႔ညီၫြတ္ေအာင္ ထုလုပ္အသံုးျပဳတာျဖစ္ပါတယ္။
ပုဂံအေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္က အဘိဓမၼာတရား ေတာ္လာ ဥပါဒါန္႐ုပ္ ၂၄ပါးနဲ႔ ဘူတ ႐ုပ္ ၄ ပါးေပါင္းၿပီး ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ စုစုေပါင္း
၂၈႐ုပ္သတ္မွတ္ထားတာလို႔ဆိုပါတယ္။ ဝန္ႀကီးေလးပါးကေတာ့ ဘူတ႐ုပ္ ေလးပါးကို
ရည္ရြယ္ထုလုပ္တာလို႔ဆိုပါတယ္။
ဝန္ႀကီး ေလးပါးဆိုတာကေတာ့
ပထဝီဝန္ ႐ုပ္။ အက်ႌစိမ္း၊ ေဘာင္းဘီစိမ္း၊ မ်က္ႏွာျဖဴ
ေတေဇာဝန္႐ုပ္။ အက်ႌနီ၊ ေဘာင္းဘီနီ၊ မ်က္ႏွာနီ
ဝါေယာဝန္႐ုပ္။ အက်ႌနီ (ေဗာငး္ မပါ)ေသွ်ာင္ထံုး ေခါငး္ ေပါင္းျဖဴ၊ မ်က္ႏွာအနီ
အာေပါဝန္႐ုပ္။ အက်ႌစိမ္း(ေဗာင္းမပါ)ေသွ်ာင္ထံုးေခါင္းေပါင္း ျဖဴ တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
အ႐ုပ္ေတြကို ယမေနသားနဲ႔ထုလုပ္ၾကၿပီး ႀကိဳး ၁၇ႀကိဳးတပ္ ပါတယ္။ ဦးေခါင္းမွ
ေျခေထာက္ထိ ရွစ္ႀကိဳး ဝဲ၊ ယာ ၁၆ႀကိဳး ကုပ္ႀကိဳးပါ ေပါင္းလိုက္ရင္ အားလံုး
၁၇ႀကိဳးရွိပါတယ္။
၁။ ေခါင္းႀကိဳး ၆။ ဒူးႀကိဳး၂။ ပခံုးႀကိဳး ၇။ ဖေနာင့္ႀကိဳး
၃။ တံေတာင္ဆစ္ႀကိဳး ၈။ ေျခဖ်ားႀကိဳး
၄။ လက္မ်ားႀကိဳး ၉။ ကုပ္ႀကိဳး
၅။ ခါးႀကိဳး
ကုပ္ႀကိဳးမွအပ က်န္ရွိတဲ့
ႀကိဳးေတြအားလံုးကို ဝဲႀကိဳး၊ ယာႀကိဳး တပ္ရတဲ့အတြက္ အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ကို
ႀကိဳးေပါင္း ၁၇ႀကိဳး တပ္ထား တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ေသးစင္မွာ တီးတဲ့ဆုိင္းကိုလဲ
အဓိပၸာယ္ရွိရွိ ဖြဲ႕စည္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုကို ရည္ရြယ္ၿပီး
ဗံု ၃၁လံုးရွိရပါတယ္။ အလယ္ဆုိင္းဝိုင္းထဲမွာ ဗံု ၂၁လံုး၊
တျခားေျခာက္လံုးပတ္ဝိုင္းမွာ ဗံု ေျခာက္လံုး၊ စခြန္႔၊ စည္တို၊ ပတ္ေတာ၊
ပတ္မႀကီး၊ ေပါင္းရင္ ဗံု ၁ဝလံုးရွိတဲ့အတြက္ ဆုိင္းဝိုင္းေရာ အျပင္က
ဗံုေတြအားလံုးေပါင္းရင္ ဗံု ၃၁လံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ဘံု ၃၁ဘံုကို
ရည္ၫႊန္းတာပါ။ ျမန္မာမင္းေတြလက္ထက္ေတာ္က လူကိုယ္တုိင္ကတဲ့ ဇာတ္သဘင္ကို
အနိမ့္သဘင္လို႔ေခၚၿပီး ႀကိဳးဆြဲ႐ုပ္ေသး သဘင္ကို အျမင့္သဘင္လို႔
ေခၚခဲ့ပါတယ္။ လူကတဲ့ အနိမ့္သဘင္ကေတာ့ ေျမဝိုင္းသဘင္အျဖစ္ ကျပရပါတယ္။ အျမင့္
သဘင္လို႔ေခၚတဲ့ ႐ုပ္ေသးသဘင္ကေတာ့ စင္ထိုးၿပီး စင္ျမင့္ေပၚမွာ ကရပါတယ္။
႐ုပ္ေသးသဘင္ကို ေရွးကဘယ္လိုကခဲ့ၾကသလဲဆိုတာ အတိအက်မသိရေပမယ့္ အင္းဝေခတ္နဲ႔
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ထြန္းကားလာတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ လူကိုယ္တုိင္ကတဲ့ ဇာတ္ေတြ ကို ေျမဝိုင္းဇာတ္ အျဖစ္သာ
ကၾကရၿပီး ႐ုပ္ေသးသဘင္ကိုေတာ့ ဇာတ္စင္ထိုးကဖို႔ အမိန္႔ေတာ္ထုတ္ျပန္
ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး အနိမ့္သဘင္နဲ႔
အျမင့္သဘင္ဆိုၿပီး ကြဲျပားလာတာျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ေသးအဖြဲ႕ေတြကို
နန္းေတာ္အတြင္းမွာ ကရတဲ့စင္ေတာ္နဲ႔ အမ်ားျပည္သူတို႔ၾကည့္႐ႈရတဲ့
စင္ေတာ္ေတြရွိပါတယ္။ ဘုရင္မင္းျမတ္ ႏွစ္သက္လို႔ေကာက္ယူတဲ့ စင္ေတာ္ေတြ ဟာ
နန္းတြင္းစင္ေတာ္ျဖစ္ လာပါတယ္။ အဲဒီစင္ေတြဟာ က်ဳိင္းေတြ၊ သိုင္းေတြ၊
စိုက္ခြင့္ရၾကပါတယ္။
သိုင္းစိုက္ထူထားတဲ့ ႐ုပ္ေသးစင္ေတြကို လာေရာက္ရမ္းကားသူ မွန္သမွ်ကို
႐ုပ္စံုဆရာက သိုင္းကိုင္ၿပီး ဟန္႔တားႏုိင္ပါတယ္။ နာခံမႈ မရွိရင္
႐ိုက္ႏွက္ႏွင္ထုတ္ႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဆက္လက္ေစာ္ကားေနမယ္ဆုိရင္
တရားနည္းလမ္း ထံုးတမ္းေတြနဲ႔ အေရးယူခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Writer : ေရႊ႐ိုး(မႏၱေလး)
No comments:
Post a Comment