Sunday, 24 July 2016

တ႐ုတ္စီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းေၾကာင့္ ခ်င္းေရႊေဟာ္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း မူဆယ္ႏွင့္ အၿပိဳင္ျဖစ္လာႏိုင္

http://static.panoramio.com/photos/original/16550600.jpg
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံနယ္စပ္တြင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ တစ္ခုတည္ေထာင္ေနၿပီး အဆိုပါစီမံကိန္း
ၿပီးစီးပါက ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ျခမ္းရွိ ခ်င္းေရႊေဟာ္ နယ္စပ္ႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈမ်ား တိုးျမႇင့္ႏုိင္ေတာ့
မည္ျဖစ္ေၾကာင္းစီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ
တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ရွမ္းျပည္နယ္အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ ခ်င္းေရႊ ေဟာ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းႏွင့္ ကပ္လ်က္ရွိသည့္
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္၊ လင္ခ်န္း နယ္စပ္ စီးပြားေရးပူးေပါင္းမႈဇုန္ ေဆာက္လုပ္
ေနမႈအျပင္ တ႐ုတ္ - ျမန္မာနယ္စပ္ လမ္းမႀကီး လည္း ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္သည္။
အဆိုပါလမ္းမွတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္၊ ျမန္မာ၊ ဘဂ္လားေဒ့ရွ္ ႏွင့္ အိႏၵိယ ေလးႏုိင္ငံ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈ
မ်ားျပဳလုပ္မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းမွာ လင္ခ်န္း- ခ်င္းေရႊေဟာ္ နယ္စပ္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္
မဟာဗ်ဴဟာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းျဖစ္သည္။
 ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း ပြင့္လင္းလာပါက ခ်င္းေရႊေဟာ္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏အႀကီးဆံုး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ျဖစ္သည့္ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ႏွင့္ အၿပိဳင္ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ခ်င္းေရႊေဟာ္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္း၏ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးဦးေသာင္းလြင္က ေျပာသည္။ "ဒီစီမံကိန္းက ကုန္သြယ္မႈ လုပ္ငန္းအတြက္ အဓိကလိုအပ္တဲ့အေျခခံအေဆာက္ အအံုေဆာက္လုပ္တာပဲ။ သူတို႔နဲ႔အတူ ဆက္စပ္ပါလာမယ့္ အဓိကကေတာ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးပဲ။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းလာတာနဲ႔အမွ် သြားေရးလာေရးက
တိုးတက္လာမွာပဲ"ဟု ၎ကေျပာသည္။
တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ဆက္စပ္လမ္းမႀကီးမွာ ၄ ဒသမ၃ကီလိုမီတာရွည္လ်ားေသာ ပစိတ္ဖိတ္သမုဒၵရာ ထြက္ေပါက္အျဖစ္ ကူမင္း-လင္းခ်န္း-ခ်င္းေရႊေဟာ္မွတစ္ဆင့္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံကို ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္သြားမည္
ျဖစ္သည္။
ကူမင္းဪခ်င္းေရႊေဟာ္ဪေက်ာက္ျဖဴ ရထားလမ္းစီမံကိန္းလည္းပါ၀င္သည္။
လမ္းေဖာက္လုပ္မႈကို ယခုႏွစ္တြင္ စတင္ ၿပီး အခ်ိန္ တစ္ႏွစ္ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္သည္။
ကြမ္းလံုးတံတားသစ္ တည္ေဆာက္ေရးပါ၀င္ ၿပီး ရထားလမ္း၊ ကားလမ္း၊ ေလေၾကာင္းလမ္း
သံုးခုစလံုး ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ကူမင္း-လင္းခ်န္း ရထားလမ္းပိုင္း ေဖာက္လုပ္
ၿပီးစီး၍ လက္ရွိတြင္ လင္းခ်န္းဪခ်င္းေရႊေဟာ္ လမ္းပိုင္း ေဖာက္လုပ္လ်က္ရွိရာ
၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ၿပီးစီးမည္ျဖစ္သည္။
မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ၿပီးလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမ်ားအနက္ ခ်င္းေရႊေဟာ္မွာ တတိယေျမာက္ ကုန္သြယ္မႈ
အမ်ားဆံုး ျပဳလုပ္ရာျဖစ္သည္။ လယ္ယာ ထြက္ကုန္၊ ပဲ၊ ေျပာင္း၊ ႏွမ္းႏွင့္ ေရထြက္ပို႔ကုန္
ငါးရွဥ့္တို႔ကို တင္ပို႔ေနသည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဘက္က သြင္းကုန္၀ယ္ယူ ျခင္းထက္ ပို႔ကုန္ကိုသာ
အဓိကအားထား ေနျခင္းျဖစ္သည္။ "တ႐ုတ္ဘက္ကလည္း သူတို႔အတြက္ ရိကၡာတင္သြင္းတဲ့
ဂိတ္ေပါက္လုိ႔ သတ္မွတ္ ထားတဲ့အတြက္ ျမန္မာျပည္ပစၥည္းကို အဓိက ၀ယ္ဖို႔အတြက္
ဖြင့္လွစ္တဲ့ဂိတ္ပဲ။ ဇုန္ၿပီးရင္ေတာ့ ပို႔ကုန္ကမူဆယ္ဘက္က လိုရင္လိုလာမယ္။
ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ျမန္မာဘက္က ပို႔ကုန္ပဲ ဦးစားေပးၿပီးလုပ္ေနတာ။
သြင္းကုန္က အဓိကမက်ဘူး"ဟု ဦးေသာင္းလြင္က ေျပာသည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈတြင္ ဒုတိယ အမ်ား ဆံုးမွာ ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ျဖစ္ၿပီး ကရင္ျပည္နယ္
ျမ၀တီႏွင့္ တစ္ဘက္ႏုိင္ငံမဲေဆာက္ ကုန္ သြယ္မႈမွာ ဒုတိယေနရာတြင္ ရပ္တည္ေနသည္။
၂၀၁၆-၁၇ဘ႑ာႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္မွ ဇူလိုင္ ၈ ရက္အထိ မူဆယ္နယ္စပ္ကုန္သြယ္aရးမွ
ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ကန္ေဒၚလာ၁,၁၃၅ သန္းေက်ာ္၊ ျမ၀တီမွ ကန္ေဒၚလာ ၂၀၆ သန္း
ေက်ာ္ရွိၿပီး ခ်င္းေရႊေဟာ္မွာ ကန္ေဒၚလာ ၁၄၄ သန္းေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ၀န္ႀကီးဌာန၏
ကုန္သြယ္မႈစာရင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment