Blind Spot ဆိုတာ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္မွာ ယာဥ္ေမာင္းသူအေနနဲ႔
တိုက္ရိုက္ျဖစ္ေစ၊ ကားေနာက္ၾကည့္မွန္မ်ားမွျဖစ္ေစ
ရုတ္တရက္မျမင္ႏိုင္တဲ့ေနရာျဖစ္ပါတယ္.။ ေအာက္မွာျပထားတဲ့ ပံုမွာ
ကားအျပာေမာင္းႏွင္သူဟာ ေနာက္ၾကည့္မွန္မ်ားမွ ၾကည့္ရႈမယ္ဆိုရင္
ကားအစိမ္းေရာင္ကို ျမင္ႏိုင္ေပမယ့္ ကားအနီေရာင္ကို မျမင္ႏိုင္ပါဘူး.။
ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ၾကည့္မွန္ကိုပဲၾကည့္ၿပီး ရုတ္တရက္
လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလိုက္ရင္၊ သို႔မဟုတ္ ခ်ိဳးေကြ႔လိုက္မိရင္ ယာဥ္တိုက္မႈ
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္.။
ေအာက္ပါပံုမွာဆိုရင္လဲ ကားအနီေမာင္းႏွင္သူဟာ လမ္းေကြ႕မွထြက္လာတဲ့
ကားအျပာကို မျမင္ႏိုင္ပါဘူး.။ ဒါေၾကာင့္
ရုတ္တရက္လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ဖို႔
ေသခ်ာသေလာက္ပါပဲ.။
ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရာမွာ ကားထုတ္လုပ္တဲ့ကုမၸဏီေတြက
Blind Spot Detection System ေတြ တပ္ဆင္လာၾကပါတယ္.။ Blind Spot ကို
ျမင္ႏိုင္တဲ့ ကင္မရာတပ္ဆင္ျခင္း၊ အာရံုခံစနစ္တပ္ဆင္ျခင္း
အစရွိတဲ့နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းလာၾကပါတယ္.။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုစနစ္ေတြဟာ
ေမာ္ဒယ္အျမင့္ကားေတြမွာသာ တပ္ဆင္ပါဝင္တတ္ၾကၿပီး ေစ်းလဲႀကီးပါတယ္.။
ဒီလိုစနစ္မ်ိဳးေတြမတပ္ဆင္လိုသူေတြအတြက္ေတာ့
ေအာက္ပါပံုမွာျပထားတဲ့အတိုင္း အျပင္ဘက္က ေနာက္ၾကည့္မွန္ေတြကို ခ်ိန္ဆၿပီး
Blind Spot ကို ျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိေအာင္ ေျပာင္းလဲခ်ိန္ညွိႏိုင္ပါတယ္.။
Fig (1) မွာျပထားတဲ့အတိုင္း ခ်ိန္ညွိမယ္ဆိုရင္ Blind Spot ထဲေရာက္ေနတဲ့
အနီေရာင္ကားကို ျမင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္.။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့
ပံုမွန္ခ်ိန္ေနက်အတိုင္း Fig (2) အတိုင္းပဲ ခ်ိန္တတ္ၾကပါတယ္.။ ဒီအခါ
ကိုယ့္ကားရဲ႕ ေဘာ္ဒီကိုျမင္ႏိုင္ေပမယ့္ Blind Spot ထဲက ကားအနီေရာင္ကို
မျမင္ရေတာ့ပါဘူး.။ Fig (4) မွာျပထားတဲ့အတိုင္း ခ်ိန္မယ္ဆိုရင္
အစိမ္းေရာင္ကားဟာ မူလေနာက္ၾကည့္မွန္ထဲက ထြက္သြားၿပီး Blind Spot ထဲ
ေရာက္ရွိသြားတာနဲ႔ တန္းၿပီးျမင္ႏိုင္ပါတယ္.။ Fig (5) မွာ ျပထားတဲ့
ပံုမွန္ခ်ိန္ေနက်အတိုင္းသာ ခ်ိန္ညွိထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မူလေနာက္ၾကည့္မွန္က
ျမင္ရတာရဲ႕ နည္းနည္းေလးပဲ ပိုၿပီး ျမင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္.။
ဒီလိုခ်ိန္ညွိျခင္းမွာ ပံုမွန္ျမင္ေနက်အတိုင္း ကိုယ့္ကားရဲ႕ ေဘာ္ဒီကို
မျမင္ရေတာ့တဲ့အတြက္ အနည္းငယ္အသားမက်ျဖစ္တာကလြဲရင္
အျခားဘာျပႆနာမွမရွိတဲ့အျပင္ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့ အႏၱရာယ္ကိုလဲ
ကာကြယ္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment