ဇူလိုင္လ (၃၀)ရက္ေန႔သည္
၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ျဖစ္သျဖင့္ ရန္ကုန္တုိင္း တစ္ခုလံုးရွိ ဘုရားေစတီမ်ားတြင္
ဘုရားဖူးမ်ား တိုးမေပါက္ေအာင္ စည္ကားေနပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း
ေက်ာက္တန္းျမိဳ႔အနီး ေမွာ္၀န္းျမစ္အတြင္းရွိ က်ိဳက္ေမွာ္၀န္း ေရလယ္ဘုရား
တြင္ ဘုရားဖူးမ်ား စည္ကားပံုမွာ အျခားဘုရားမ်ားႏွင့္ လံုး၀မတူညီဟု
ထင္မိပါသည္။
၀ါဆိုမိုးဖြဲမ်ားေအာက္တြင္ က်ိဳက္ေမွာ္၀န္း ဘုရားဖူးရန္ လာသူမ်ားသည္ ကုန္းတစ္တန္ ေရတစ္တန္ လာခဲ့ရသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ေက်ာက္တန္းျမိဳ႔ ကမ္းနားပိုင္းအထိ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားျဖင့္ လာျပီးေနာက္ ေရစပ္သုိ႔ ဆင္းကာ ေလွ သမၺန္မ်ားျဖင့္ ေမွာ္၀န္းျမစ္ျပင္ကို ျဖတ္ကူးေနႀကပါသည္။
၀ါဆိုမိုးဖြဲမ်ားေအာက္တြင္ က်ိဳက္ေမွာ္၀န္း ဘုရားဖူးရန္ လာသူမ်ားသည္ ကုန္းတစ္တန္ ေရတစ္တန္ လာခဲ့ရသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ေက်ာက္တန္းျမိဳ႔ ကမ္းနားပိုင္းအထိ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားျဖင့္ လာျပီးေနာက္ ေရစပ္သုိ႔ ဆင္းကာ ေလွ သမၺန္မ်ားျဖင့္ ေမွာ္၀န္းျမစ္ျပင္ကို ျဖတ္ကူးေနႀကပါသည္။
ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ေရလယ္ဘုရားကို ဖူးရန္အတြက္ လႈိင္းမေႀကာက္ ေလမေႀကာက္ဘဲ ေမွာ္၀န္းျမစ္ကို ျဖတ္ကူးေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားဖူးမ်ား တင္ထားသည့္ ေလွသမၺန္မ်ား တစ္စင္းျပီး တစ္စင္း ထြက္ေနေသာ္လည္း ေသာင္စပ္တြင္ ေလွစီးရန္ ေစာင့္ေနေသာ ဘုရားဖူးမ်ား ေလ်ာ့မသြားခဲ့ပါ။ သြားသူက သြားျပီး ျပန္သူက ျပန္လာေနပါသည္။ ဘုရားဖူးအားလံုးသည္ ေမွာ္၀န္းျမစ္၏ လႈိင္းဂယက္ မ်ားကို ေမ့ထားကာ ေရလယ္ဘုရားကို လွမ္းေမွ်ာ္ႀကည့္ေနႀကျပီးအခ်ိဳ႔က ကမ္းစပ္တြင္ရပ္၍ လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခုိးကန္တာ့ေနႀကပါ သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ကုန္းေရဆက္ေနေသာ ဘုရားမ်ားကို စိတ္၀င္စားျပီး က်ိဳကၡမီ ေရလယ္ဘုရား၊ ေမာ္တင္စြန္း ဆံေတာ္ ရွင္ ႏွင့္ ကိ်ဳက္ေမွာ္၀န္းေစတီေတာ္မ်ားကို သြားေရာက္ဖူးေျမွာ္ေလ့ရွိျပီး၊ က်ိဳက္ေမွာ္၀န္းေစတီေတာ္သည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ႏွင့္ နီးသျဖင့္ ပိုမိုစည္ကားေႀကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး မိန္႔ႀကားျခင္းသည္ လက္ေတြ႔ မွန္ကန္ေနပါသည္။
ဘုရားဖူးမ်ား တင္ထားသည့္ ေလွသမၺန္မ်ား တစ္စင္းျပီး တစ္စင္း ထြက္ေနေသာ္လည္း ေသာင္စပ္တြင္ ေလွစီးရန္ ေစာင့္ေနေသာ ဘုရားဖူးမ်ား ေလ်ာ့မသြားခဲ့ပါ။ သြားသူက သြားျပီး ျပန္သူက ျပန္လာေနပါသည္။ ဘုရားဖူးအားလံုးသည္ ေမွာ္၀န္းျမစ္၏ လႈိင္းဂယက္ မ်ားကို ေမ့ထားကာ ေရလယ္ဘုရားကို လွမ္းေမွ်ာ္ႀကည့္ေနႀကျပီးအခ်ိဳ႔က ကမ္းစပ္တြင္ရပ္၍ လက္အုပ္ခ်ီမိုး ရွိခုိးကန္တာ့ေနႀကပါ သည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ကုန္းေရဆက္ေနေသာ ဘုရားမ်ားကို စိတ္၀င္စားျပီး က်ိဳကၡမီ ေရလယ္ဘုရား၊ ေမာ္တင္စြန္း ဆံေတာ္ ရွင္ ႏွင့္ ကိ်ဳက္ေမွာ္၀န္းေစတီေတာ္မ်ားကို သြားေရာက္ဖူးေျမွာ္ေလ့ရွိျပီး၊ က်ိဳက္ေမွာ္၀န္းေစတီေတာ္သည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ႏွင့္ နီးသျဖင့္ ပိုမိုစည္ကားေႀကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး မိန္႔ႀကားျခင္းသည္ လက္ေတြ႔ မွန္ကန္ေနပါသည္။
က်ိဳက္ေမွာ္၀န္းေစတီေတာ္သည္
ေမွာ္၀န္းျမစ္အတြင္းရွိ သဘာ၀ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚတြင္ တည္ထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္
ေရေျမသဘာ၀ ထူးျခားျပီး ဘုရားဖူးမ်ား ဤမွ် စည္ကားစြာ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ေနျခင္း
ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ႏိုင္ငံျခားသား ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ အခ်ိဳ႔ပင္
သမၺန္စင္းလံုးငွားကာ က်ိဳက္ေမွာ္၀န္းေစတီသို႔ ေလ့လာေရးသြားရင္း
ဘုရားဖူးေလွမ်ားကို ဓာတ္ပံုရိုက္ကူး မွတ္တမ္းတင္ေနႀကပါ သည္။ ျမစ္ျပင္တြင္
ေလဟုန္စီးကာ ပ်ံ၀ဲေနေသာ စင္ေရာ္ငွက္ေလးမ်ားသည္ ေမွာ္၀န္းျမစ္၏ သဘာ၀အလွ
ျဖစ္ျပီး ဘုရားဖူးမ်ားကို ႀကိဳဆိုေနသေယာင္ ထင္မွတ္ရပါသည္။
က်ိဳက္ေမွာ္၀န္းေစတီေတာ္ တည္ထားသည့္ ေဒသသည္ ေရွးအခါက မြန္တုိင္းရင္းသားမ်ား အေျခခ် ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ေဒသျဖစ္ျပီး ပါဒႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး ထြန္းကားစည္ပင္ခဲ့သည့္ သမိုင္း၀င္ ေနရာ ျဖစ္ပါသည္။ ပါဒႏိုင္ငံေတာ္သည္ ဗိႆႏိုး၊ သေရေခတၱရာ၊ ပ်ဴေခတ္ တို႔ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ၿပီး တိႆေဘာဂ ေသနမင္းမွ နနိႏၵမင္းအထိ ပါဒ မင္းဆက္ (၃၄)ဆက္ရွိခဲ့ေၾကာင္း လည္း မွတ္သားရပါသည္။
က်ိဳက္ေမွာ္၀န္းေစတီေတာ္ တည္ထားသည့္ ေဒသသည္ ေရွးအခါက မြန္တုိင္းရင္းသားမ်ား အေျခခ် ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ေဒသျဖစ္ျပီး ပါဒႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး ထြန္းကားစည္ပင္ခဲ့သည့္ သမိုင္း၀င္ ေနရာ ျဖစ္ပါသည္။ ပါဒႏိုင္ငံေတာ္သည္ ဗိႆႏိုး၊ သေရေခတၱရာ၊ ပ်ဴေခတ္ တို႔ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ၿပီး တိႆေဘာဂ ေသနမင္းမွ နနိႏၵမင္းအထိ ပါဒ မင္းဆက္ (၃၄)ဆက္ရွိခဲ့ေၾကာင္း လည္း မွတ္သားရပါသည္။
ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ ပုဂံေခတ္၊ ပင္းယေခတ္၊
အင္းဝေခတ္၊ ေတာင္ငူေခတ္၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဟူ၍ ေခတ္မ်ား
ခြဲျခားထားေသာ္လည္း ပါဒေခတ္၊ ပါဒႏိုင္ငံေတာ္ဟူ၍ ရွိခဲ့ေၾကာင္း
သမိုင္းဆရာမ်ား မွတ္တမ္းမတင္ခဲ့ၾကပါ။ သို႔ေသာ္ လည္း ေႏွာင္း ေခတ္
သမိုင္းဆရာ၊ စာေရးဆရာမ်ားက ပါဒေခတ္ကို ပစ္ပယ္မ ထားဘဲ
က်ဳိက္ေမွာ္ဝန္းေစတီေတာ္ ကို ေရွးႏွစ္ေပါင္း ၂ဝဝဝ ေက်ာ္ သီဟဒီပကြၽန္း၊
ပါဒဘုရင္မ်ားလက္ထက္တြင္ စတင္တည္ထားခဲ့သည္ဟု ေရးသားသျဖင့္ေစတီ ေတာ္၏
သမိုင္းေနာက္ ခံ ကို ေဖာ္ ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။
ပါဒႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္
အခိုင္မာဆံုးသမိုင္းစာအုပ္မွာ ျပည္ေတာ္သာ ဦးထြန္းရီ ေရးသားျပဳစုသည့္
''ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အနီး ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝဝဝ ေက်ာ္ ေပ်ာက္ ဆံုးေနခဲ့ေသာ
ပါဒႏိုင္ငံရာဇဝင္ႏွင့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားသမိုင္း'' စာအုပ္ ျဖစ္ပါသည္။
သကၠရာဇ္ ၁၃၁၉၊ ၁၃၃ဝ ႏွင့္ ၁၃၃၉ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ သံုးႀကိမ္ထုတ္ေဝခဲ့ရေသာ
ထိုစာ အုပ္တြင္ ေရးသားထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ ပါဒ ႏိုင္ငံ၊
ပါဒမင္းဆက္မ်ားအတြက္ အခုိင္မာဆံုးအေထာက္အထားမ်ား ျဖစ္ေနပါသည္။ သာသနာသကၠရာဇ္
၈၄ ခုႏွစ္တြင္ မဟာေဗာဓိမွ ရဟႏၲ(၇ဝဝ)ပင့္ေဆာင္လာေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏
သြားေတာ္ဓာတ္ ခုနစ္ဆူ၊ ဆံေတာ္ဓာတ္ ေလးဆူႏွင့္ ဓမၼက ႐ိုဏ္ေတာ္ တစ္ဆူတို႔ကို
ဌာပနာ၍ ဥာဏ္ေတာ္ ခုနစ္ေတာင္ ျမင့္ေသာ ေစတီတစ္ဆူကို ျမစ္လယ္
ေက်ာက္ေဆာင္ေပၚတြင္ ဇယေသ နမင္းတည္ထားပူေဇာ္ သည္ဟု သိရပါသည္။
ေက်ာက္တန္းၿမိဳ႕နယ္ ေမွာ္ဝန္းျမစ္လယ္တြင္
တည္ထားသည့္ က်ဳိက္ေမွာ္ဝန္းေစတီေတာ္ကို ေခတ္အဆက္ဆက္ သမိုင္းဆရာ မ်ား
ေမ့ေလ်ာ့ ထားခဲ့ေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား က ေမ့မထားခဲ့ပါ။
ပထမကမၻာ စစ္၊ ဒုတိယကမၻာစစ္၊ ျပည္တြင္း စစ္မ်ားႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ဆံုခဲ့ေသာ္လည္း
က်ဳိက္ေမွာ္ဝန္းေစတီေတာ္ကို ဦး ခုိက္ကန္ေတာ့၍ ေလာကဓံရွစ္ပါး ကို
ႀကံ့ႀကံ့ခံခဲ့ေၾကာင္း ေဒသခံ မ်ား က ေျပာျပၾကပါသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝဝဝ ေက်ာ္က
ပါဒမင္းမ်ား တည္ထားခဲ့ေသာ က်ဳိက္ေမွာ္ဝန္း ေစတီေတာ္၏ သမိုင္းကို စြမ္းႏိုင္
သမွ်ေလ့လာေသာအခါ ဥာဏ္ ေတာ္ (၇) ေတာင္ျမင့္ေသာ ေစတီ ေတာ္တြင္
ျမတ္စြာဘုရား၏ ဆံ ေတာ္ တစ္ဆူ၊ သြားေတာ္တစ္ဆူ ဓမၼက႐ိုဏ္ တစ္ဆူ ဌာပနာျခင္း သာ
တူညီၾကၿပီး သကၠရာဇ္မ်ား မင္းအမည္မ်ားကို ကြဲလြဲေန ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။
ပါဒမင္း ဆက္ ၁၁ ဆက္ေျမာက္ တုတၱနာဂ မင္းလက္ထက္တြင္ သီဟို၌ မွၾကြလာေသာ ရဟႏၲာ
ရွစ္ ပါးပင့္ ေဆာင္လာသည့္ ဆံေတာ္ တစ္ဆူ ႏွင့္ ဓာတ္ေတာ္ ခုနစ္ဆူရရွိသျဖင့္
ထပ္မံဌာပနာခဲ့ေၾကာင္း လည္းသိရ ပါသည္။
သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၃၈ ခုႏွစ္တြင္
က်ဳိက္ေမွာ္ဝန္းေစတီ ေတာ္ကို ေဘာဂေသနမင္းတည္ ထားကိုးကြယ္သည္ဟု မွတ္တမ္း
မ်ားတြင္ေရးထားသျဖင့္ ဇယေသန မင္း၊ ေဘာဂေသနမင္းႏွင့္ တုတၱ နာဂမင္းဟူ၍
မင္းသံုးပါး ပါဝင္ လာၿပီး လကၤာဒီပကြၽန္းမွ ဇာတ္ လမ္းမ်ားႏွင့္
ေပါင္းစပ္လွ်င္ ရေသ့မ်ား၊ ျခေသၤ့မ်ား၊ လူစြမ္းေကာင္း မ်ားပါဝင္ကာ
ဇာတ္လမ္းအလြန္ ႐ႈပ္ေထြးလာႏိုင္ပါသည္။ က်ဳိက္ ေမွာ္ဝင္ေစတီေတာ္တည္ရာတြင္
ရဟႏၲာအပါး ၇ဝဝ ႏွင့္ ရဟႏၲာ ရွစ္ပါးသည္ အဓိကအခန္းမွပါဝင္ ေၾကာင္း
မွတ္တမ္းတင္ ရပါလိမ့္ မည္။
(၁၁)ဆက္ေျမာက္ပါဒမင္း တုတၱနာဂႏွင့္
ပတ္သက္ေသာ ထူး ျခားခ်က္မွာ ကမၻာတည္မည့္အဓိ ႒ာန္သံုးခ်က္ကို အခိုင္အမာတိုင္
တည္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တုတၱနာ ဂမင္းက ေစတီေတာ္တည္ၿပီး ေနာက္
(၁) ေစတီေတာ္၏ ရင္ျပင္ကို ဒီေရမ်ား မလႊမ္းမိုးႏိုင္ပါေစသ တည္း။
(၂) ဘုရားဖူးမ်ားအားလံုး ရင္ ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ ေနေလာက္ပါ ေစတသည္း။
(၃) ေစတီေတာ္ကို ျပဳျပင္ လွဴဒါန္းသူသည္
ပစၥဳပၸန္ကာလ၌ ပင္ေလာကီစီးပြားမ်ား တိုးပြားပါေစ သတည္း
ဟု အဓိ႒ာန္ခဲ့ရာ
ထိုအဓိ ႒ာန္မ်ားသည္ ယခုတုိင္ မွန္ကန္ ေနၿပီး နာဂစ္မုန္တုိင္း တုိက္ခတ္
ခ်ိန္မွာပင္ ေမွာ္ဝန္းျမစ္ေရမ်ား ေလွ ကားထစ္အထိ သာ ေရာက္ ခဲ့
ေၾကာင္းသိရပါသည္။ က်ဳိက္ေမွာ္ ဝန္းေစတီသို႔ ဘုရားဖူးလာသူတိုင္း သည္
တုတၱနာဂမင္း၏သစၥာအဓိ ဌာန္သံုးခ်က္ကို စိတ္ဝင္ စားၾကၿပီး
ထိုအဓိ႒ာန္မွန္ကန္ေၾကာင္းလည္း အေလးအနက္ယံုၾကည္ေနၾကပါ သည္။ ဘုရားပတ္ပတ္လည္
ေမွာ္ ဝန္းျမစ္ျပင္တြင္ လိႈင္းေလမ်ားမည္ မွ်ျပင္းထန္ေစကာမူ ရင္ျပင္ေတာ္ ထိ
ေရမတက္ျခင္းမွာ ထူးျခား ေၾကာင္း လက္ခံထားၾကပါသည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ဘုရားဖူး အားလံုးက
က်ဳိက္ေမွာ္ဝန္းေရ လယ္ဘုရားဟုေခၚတြင္ေနေသာ္လည္း ဥာဏ္ေတာ္ (၇)ေတာင္ျဖင့္
စတင္ တည္ထားစဥ္ က်ဳိက္ေမွာ္ ကေလာ့ေစတီေတာ္ဟု ေမာ္ကြန္း ထိုးခဲ့ေၾကာင္းလည္း
သိရပါသည္။ က်ဳိက္ေမွာ္ကေလာ့ (သို႔မဟုတ္) က်ဳိက္ေမွာ္ဝန္းဟု
ဘြဲ႕ေတာ္တြင္ရာတြင္ က်ဳိက္-ဘုရား၊ ေမွာ္-အစြန္း၊ ဝန္း-ဝဲ ဟူ၍
အဓိပၸာယ္ရသျဖင့္ ဝဲအစြန္းတြင္ တည္ထား ေသာ ဘုရားဟုလည္း အဓိပၸာယ္
ဖြင့္ဆိုၾကပါသည္။ ေမွာ္ဝန္းျမစ္ လယ္တြင္ရွိေသာ ေက်ာက္တန္း ကို အစြဲျပဳ၍
ေက်ာက္တန္းၿမိဳ႕ ျဖစ္လာ သည့္ နည္းတူ ေမွာ္ဝန္း ျမစ္ထဲတြင္ တည္ထားေသာ ေစတီ
ျဖစ္သျဖင့္ က်ဳိက္ေမွာ္ဝန္းေစတီဟု ေခၚတြင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါ သည္။
ေမွာ္ဝန္းျမစ္သည္ ေရွးယ ခင္ကပင္ သဘာဝအေလ်ာက္စီး ဆင္းေနေသာ ျမစ္တစ္စင္းျဖစ္
ေသာ္လည္း ရဟႏၲာမ်ားႏွင့္ ပါဒ မင္းမ်ား၏ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ေၾကာင့္
သာသနာ့သမိုင္းဝင္ျမစ္ ျဖစ္လာသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ပါဒမင္းတုတၱနာဂ၏ သစၥာအဓိ
႒ာန္သံုးခ်က္ သည္ က်ဳိက္ေမွာ္ဝန္း ေရလယ္ဘုရား ကမၻာေက်ာ္ေအာင္
စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္ဟု ယံု ၾကည္မိပါသည္။
ဘသန္းတင္
No comments:
Post a Comment