Tuesday, 30 June 2015
ဒလတံတား တည္ေဆာက္ရန္ ႏိုင္ငံတကာ တင္ဒါေခၚယူသြားမည္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ဒလၿမိဳ႕ကုိ ဆက္သြယ္မည့္ ရန္ကုန္ျမစ္ကူး ႀကိဳးဆိုင္းတံတားစီမံကိန္းအတြက္
ပံုစံထုတ္ေရး၊ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ႀကီးၾကပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ႏိုင္ငံတကာတင္ဒါစနစ္ျဖင့္
ေရြးခ်ယ္သြားမည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အျမဲတမ္း အတြင္း၀န္က ေျပာၾကားလိုက္
သည္။
"ဒီတံတား တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ကို ပုံစံထုတ္မယ့္၊ ႀကီးၾကပ္မယ့္၊ အင္ဂ်င္နီယာပိုင္းဆိုင္ရာကို
ႀကီးၾကပ္မယ့္ အတိုင္ပင္ခံ အဖြဲ႔ကို အင္တာေနရွင္နယ္တင္ဒါနဲ႔ ေရြးမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒါကိုလည္းပဲ
ကိုရီးယားႏိုင္ငံ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔
စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ ေရးဆြဲထားတာ ၿပီးပါၿပီ။ မၾကာခင္မွာ တင္ဒါေခၚယူေဆာင္ရြက္သြားမွာ
ျဖစ္ပါတယ္" ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီး႐ုံးတြင္ ဇြန္လ ၂၄ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ေသာရွင္းလင္းပြဲ၌
၀န္ႀကီးဌာန၏အျမဲတမ္း အတြင္း၀န္ ဦးေက်ာ္လြင္ ကေျပာသည္။
"ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ေဆာက္လုပ္မယ့္ကန္ထ႐ိုက္တာ ေရြးခ်ယ္ေရးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုလည္းပဲ
သုံးဦးသုံးဖလွယ္ၿပီးေတာ့ အင္တာေနရွင္နယ္တင္ဒါနဲ႔ ေရြးခ်ယ္မွာျဖစ္ပါတယ္"ဟု ၎က
ေျပာသည္။
တံတား တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းမွ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ားအတြက္ အတတ္ပညာဆိုင္ရာမ်ား
သင္ၾကားမွ်ေ၀သြားမည့္ အစီအစဥ္လည္း ထည့္သြင္းထားသည္။
အဆိုပါတံတားအား ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံႏွင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္
တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ရာ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေခ်းေငြ(အီးဒီစီအက္ဖ္)ျဖင့္
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒသမ ၈ သန္း ေခ်းေပးမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံက မူ ေဒၚလာ ၃၀ ဒသမ ၄ သန္းႏွင့္ ညီမွ်ေသာ ျမန္မာက်ပ္ေငြထည့္၀င္ရမည္
ျဖစ္သည္။
ေခ်းေငြရရွိေရးအတြက္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၀န္ႀကီး ဌာနႏွင့္
ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔က ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။
အဆိုပါေခ်းေငြ ရယူရန္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကလည္း ေမလ ၂၈ ရက္ေန႔က
သေဘာတူ အတည္ျပဳခ့ဲၿပီးျဖစ္သည္။
ေခ်းေငြအတြက္ အတိုးႏႈန္းအေနျဖင့္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ သုည ဒသမ၀ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ၿပီး ဆိုင္းင့ံကာလ
၁၅ ႏွစ္၊ ျပန္ဆပ္ကာလ ၂၅ ႏွစ္ျဖစ္သျဖင့္ ေခ်းေငြသက္တမ္း ႏွစ္ ၄၀ ျဖစ္သည္။
ဒလဘက္တြင္ ၾကံဳေတြေနရေသာ ေသာက္သုံးေရအခက္အခဲအတြက္ တံတားတြင္ ေရပိုက္
သြယ္တန္းျခင္းစနစ္လည္း ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္။
တံတားသည္ ေရလမ္းကင္းလြတ္ အျမင့္ေပ ၁၆၀ ရွိမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္
ေရလမ္းကင္းလြတ္အျမင့္ဆုံး တံတားလည္း ျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ အက်ယ္အားျဖင့္လည္း ၈၂၃ ေပရွိမည္ျဖစ္ရာ တန္ခ်ိန္တစ္ေသာင္းခြဲ တင္ေဆာင္ေသာ
သေဘၤာမ်ား တံတားေအာက္မွ လြတ္လပ္စြာ သြားလာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
တံတားတည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းသည္ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ငါးႏွစ္ၾကာမည္ဟု
ရည္မွန္းထားသည္။
No comments:
Post a Comment